سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرجای ایران؛ با خوگر مبل را از خانه بخرید

خوگر با معرفی خدمات فروش آنلاین، فرصت برابری را برای خرید مبلمان به تمامی ایرانیان ارائه داده است.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فروشگاه اینترنتی خوگر امکانی برای عرضه‌کنندگان محصولات حوزه مبلمان و دکوراسیون ایران است که بتوانند از کانالی مناسب به‌صورت آنلاین، در کنار و فراتر از بازارهای فیزیکی کالاهای خود را برای مشتریان بالقوه در سراسر کشور عرضه کنند. از سوی دیگر، خریداران بالقوه محصولات حوزه وسیع مبلمان و دکوراسیون از ‌جمله مبلمان منزل، سرویس خواب،  نور و روشنانی، دکور و تزئینات، مبلمان اداری، مبلمان رستوران و کافه و سایر فضاهای عمومی می‌ توانند کالاهای عرضه‌کنندگان متعدد را با قیمت و توضیحات کامل در فروشگاه آنلاین خوگر ببینند و از میان آنها، محصول موردنظرشان را انتخاب کنند. فرقی ندارد که در تهران یا مراکز استان زندگی کنند یا در دوردست‌ترین نقاط کشور. این بازار بزرگ در سراسر کشور در دسترس است و یکی از خدمات متعددی که فروشگاه اینترنتی خوگر به عرضه‌کننده و خریدار ارائه می‌دهد، رساندن سالم کالای خریداری‌ شده به دست خریدار در هر نقطه از ایران است.

خوگر با معرفی خدمات فروش آنلاین، فرصت برابری را برای خرید مبلمان به تمامی ایرانیان ارائه داده است

ویژگی های فروشگاه آنلاین خوگر، اختصاصی بودن آن برای حوزه مبلمان و دکوراسیون، انطباق با نیاز و خواسته‌ های خریداران کالاهای این حوزه و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فعالان و عرضه‌کنندگان است. این شناخت از دل سال‌ها فعالیت بنیانگذاران و تحقیق و بررسی حاصل‌ شده است. نتیجه یک بررسی جامع در سال 1392 در زمینه چالش‌ های صنعت مبلمان و دکوراسیون بیانگر موانع و مشکلات جدی برای توزیع‌کنندگان و سختی دسترسی متقاضیان به همین کالاها از سوی دیگر بود. از فضای آنلاین ایران هم تا آن زمان در زمینه حل این مسئله در حوزه مبلمان و دکوراسیون استفاده ‌نشده بود. از یک‌ سو تولیدکنندگان اعتقاد زیادی به این‌ که اقلامی مانند مبل، صندلی، میز ناهارخوری، کمد و تختخواب را می‌توان اینترنتی فروخت نداشتند و از سوی دیگر گر چه خرید اینترنتی برخی محصولات به‌خصوص کالای الکترونیک تا حدی باب شده بود اما هنوز به گستردگی امروز نبود و تعداد افرادی که در آن زمان در اینترنت به دنبال خرید اینترنتی مبل، خرید اینترنتی لوستر و آباژور یا خرید اینترنتی سرویس خواب باشند زیاد نبود.

ایده خوگر به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین برای تسهیل ارتباط میان عرضه‌کننده کالا و خدمات با متقاضی این کالاها و خدمات در سال 1392 شکل گرفت و با انجام مقدمات لازم، در سال ۱۳۹۳ فروشگاه آنلاین خوگر راه‌اندازی شد.

حوزه مبلمان حوزه‌ای سنتی است و بخش عمده‌ای از تولیدات آن به ‌صورت کارگاهی تولید می‌شوند و در تعداد کم و محدوده مشخص در دسترس مصرف‌کننده قرار می‌گیرند. مبلمان اداری قدری از این قضیه مستثنا است و تولیدکنندگان بزرگ این حوزه معمولاً از سیستم و سازمان برخوردارند و تولید نیز به تولید صنعتی نزدیک‌تر است. به همین دلیل شروع کار خوگر با مبلمان اداری بود و طی دو سال اول فروشگاه آنلاین خوگر موفق به همکاری با برترین برندهای مبلمان اداری شد و در حوزه کالاهایی مثل صندلی اداری ، مبل اداری، انواع میز اداری به‌عنوان مرجع آنلاین برای آگاهی از قیمت‌ها و خرید آنلاین مبلمان اداری درآمد. در طول این دو سال و پس‌ از آن به‌ تدریج طیف کالاها وسیع‌تر شد و کالاهای مربوط به دکوراسیون منزل نظیر ست مبل، مبل راحتی و کاناپه و ست ناهارخوری تا اقلام کوچک‌تری مثل آباژور و کوسن در صدها دسته بندی متنوع به سبد فروش پیشنهادی به مشتریان اضافه شد. در خلال سال‌های 95 تا 97 تمرکز خوگر بیشتر بر تسهیل ورود تأمین کنندگان به سایت با ارائه خدمات به آنها و رفع موانع مختلف که غالباً به ‌واسطه سنتی بودن این حوزه است بود. در همین ایام امکان فروش اقساطی مبلمان هم به سایت افزوده شد که هم برای عرضه‌کننده هم برای خریدار یک ارزش‌افزوده به‌حساب می‌آید. 

تیم ستادی خوگر – دی 1398

با بالا رفتن تعداد عرضه‌کنندگان از یک ‌سو و مشتریان از سوی دیگر نیاز به تغییر و بهبود تکنولوژی برای ارائه خدمات بهتر به ‌صورت جدی احساس می‌ شد. درنتیجه در سال 98 فعالیت واحد فنی روی این مسئله تمرکز پیدا کرد و نهایتاً هم این تغییر در اواسط اردیبهشت‌ماه 1399 به‌صورت کوچ از بستر فنی و نرم‌افزاری قبلی به یک پلتفرم جدید اتفاق افتاد. هدف این تغییر در یک تعبیر کلی افزودن به کارایی رابط کاربری و ساده و کارآمدتر کردن عملیات جاری و فعالیت‌های مارکتینگ فروشگاه اینترنتی خوگر بود. 

از جمله مواردی که در نسخه جدید سایت خوگر بهبود یافته، سرعت سایت است که بالاتر رفته، تجربه کاربر در نسخه ریسپانسیو موبایل  بهتر و طراحی UI وUX  آن کاربرپسندتر شده است. در ضمن  دسته ‌بندی و فیلترینگ بهتر و اضافه شدن ویژگی‌ های جدید مثل مشاهده تصاویر سه بعدی در کل تجربه خرید مشتری را ساده‌تر و لذت‌بخش ترکرده است. حالا تیم مارکتینگ خوگر هم از امکان بهتری برای مدیریت کمپین‌های مارکتینگ برخوردار است.  از همان ابتدا بخش مطالب در خوگر جایگاه ویژه‌ای داشت. حالا در این ویرایش با نام وبلاگ و ظاهر جدید هویت بارزتری پیداکرده است. 

این تغییرات، فروشگاه آنلاین خوگر را یک گام به  هدف بزرگش که  افزایش ظرفیت کسب‌وکار عرضه‌کنندگان کالاهای حوزه‌ های مبلمان و دکوراسیون است همینطور به ایجاد یک تجربه خرید اینترنتی مبلمان خوب برای مشتری نزدیک تر کرده که موفقیت خوگر و عرضه‌کنندگان کالا درگرو آن است.

دو وبسایت خوگرپلاس و خوگرنیوز، زیرمجموعه های برند خوگر هستند که به ارائه خدمات به مخاطبان خاص خود می پردازند.

دو وب‌سایت دیگر با نام ‌های خوگرپلاس و خوگر نیوز هم به ترتیب در سال‌های 1397 و 1398 درکنار خوگر شکل‌گرفته‌اند تا طیف خدمات به تولیدکننده و مصرف‌کننده در حوزه مبلمان و دکوراسیون را کامل‌تر کنند. خوگر پلاس پایگاه B2B  صنعت مبلمان و صنعت ساختمان است که درواقع تولیدکنندگان این حوزه را با عرضه‌کنندگان مواد اولیه، ماشین‌آلات و خدمات فنی و مهندسی در یک بستر آنلاین مرتبط می‌سازد. خوگر نیوز هم رسانه تخصصی مبلمان و دکوراسیون است و برای اولین بار به جنبه کسب‌وکاری صنعت مبلمان توجه ویژه کرده است. مخاطبان می‌توانند اخبار روز مبلمان و دکوراسیون ایران و جهان را در خوگر نیوز بخوانند، از رویدادهای داخلی و بین‌المللی مطلع شوند و خواندنی‌های جذاب این حوزه را دنبال کنند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.