سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر لبنان: برخی برای منافع سیاسی، به دنبال شکست دولت هستند

نخست وزیر لبنان از تلاش شماری از گروه‌ها و افراد برای به شکست کشاندن دولت به منظور تحقق اهداف سیاسی و شخصی سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المیادین، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان در سخنانی به مناسب صدمین روز دولت خود از تلاش شماری از افراد و گروه‌ها برای به شکست کشاندن دولت به منظور تحقق اهداف سیاسی و شخصی خبر داد.

وی گفت: برخی افراد هستند که تلاش دارند تا دولت را به منظور تحقق منافع شخصی یا سیاسی به شکست کشانند. برخی افراد هستند که این مسأله را ترویج می‌کنند که دولت وعده‌های غیرقابل اجرا داده است. این در حالی است که ما از مرحله نخست عبور کردیم و امید‌های فراوانی نیز وجود دارد که از دشواری‌ها هم عبور کنیم.

نخست وزیر لبنان همچنین تصریح کرد: دولت ۹۷ درصد از پایبندی‌های خود که در بیانیه وزارتی وعده آن را داده بود، محقق کرده است. ما به دنبال نظام اقتصادی آزاد هستیم و بر تبدیل اقتصاد خود از رانتی به تولیدی پافشاری داریم.

نخست وزیر لبنان همچنین از تصویب طرحی ملی برای مقابله با فساد و اتخاذ تدابیری برای بازگرداندن پول‌های حاصل از آن خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ارزش پول این کشور گفت: اکنون اقدامات مجرمانه‌ای در زمینه بازی با نرخ تبدیل لیره لبنان وجود دارد. دیاب همچنین اذعان کرد مادامی که شهروندان احساس امنیت و آرامش نداشته و امیدوار نباشند که شریکانی در ساخت یک دولت هستند، دولت قادر به ادامه نخواهد بود. دیاب همچنین وعده داد که قیمت کالا‌ها بزودی در این کشور کاهش خواهند یافت.

گفتنی است بهمن سال گذشته کابینه حسان دیاب با ۶۳ رأی موافق از ۸۳ نفر نماینده حاضر، موفق شد از پارلمان رأی اعتماد بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.