سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جو بایدن: مصرف هیدروکسی کلروکین از سوی ترامپ از بی‌مسئولیتی او حکایت دارد

رقیب دموکرات دونالد ترامپ، اقدام غیر علمی و خودسرانه او در خصوص مصرف داروی ویژه بیماری مالاریا برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را مورد تمسخر قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، مصرف داروی هیدروکسی کلروکین از سوی دونالد ترامپ را مورد تمسخر قرار داد.

بایدن در مصاحبه‌ای با یاهو نیوز گفت مثل این است که بگویید اگر ماده ضدعفونی‌کننده به خون خود تزریق کنیم، می‌تواند شما را درمان کند. معاون رئیس جمهور سابق آمریکا اقدامات ترامپ در بحبوحه همه گیری مرگبار کرونا را کاملا غیرمسئولانه دانست.

وی با اشاره به اینکه هیچ تائید علمی از سوی پزشکان برای مصرف این دارو برای درمان کرونا وجود ندارد، گفت هیچ پزشکی استفاده از این دارو را تائید نمی‌کند. بایدن افزود به عقیده من ترامپ در حال ارائه الگوی نامناسب به مردم است بویژه آنکه کارشناسان هشدار دادند که داروی بیماری مالاریا به دلیل خطر ایجاد مشکلات جدی قلبی-عروقی نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود.

روز گذشته پزشک مخصوص کاخ سفید سندی منتشر کرد و گفت با ترامپ درباره مصرف این دارو صحبت کرده است. او درباره صحبت‌هایش با ترامپ گفت: «ما بحث‌های طولانی باهم داشتیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که فواید مصرف آن دارو بسیار بیشتر از ضررهایش است.»

تاکنون سیاستمداران آمریکایی زیادی از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، به نسخه‌پیچی جدید ترامپ واکنش نشان داده و با آن به مخالفت پرداخته‌اند.

ترامپ پیش از این هم در ماه مارس بطور علنی گفته بود داروی هیدروکسی کلروکین می تواند در مقابله با ابتلا به ویروس کرونا تاثیر بسیار مهمی داشته باشد و برخی افراد هم به تبعیت از وی مصرف این دارو را آغاز کرده بودند.

این اولین بار نیست که توصیه‌های خودسرانه و غیر علمی ترامپ در این کشور جنجال آفرین می‌شود. چندی پیش نیز رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای درمان بیماران مبتلا به کرونا را ارائه کرد که سبب مسمومیت افراد بسیاری در سراسر این کشور شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.