سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات گسترده و بسیج امکانات بنیاد شهید برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس از اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیون تومانی بنیاد شهید فارس برای خرید اقلام پیشگیری از کرونا برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رجبعلی راهی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در نشست خبری امروز، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در پی شیوع ویروس کرونا تشکیل ستاد مقابله با این ویروس در استان کرد که این کمیته با حضور مدیر کل بهداشت و درمان تعاون و امور اجتماعی، مراکز درمانی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شد.

او افزود: در نخستین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در استانداری فارس که به ریاست استاندار فارس برگزار شد، رسیدگی ویژه به امور درمانی جانبازان شیمیایی و والدین و خانواده معظم شهدا بیماری خاص در اولویت کاری دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری‌های نقاط مطلب آستان قرار گیرد.

راهی ادامه داد: با توجه به شیوع این بیماری از آنجا که برای دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران را می‌توان به صورت اقدام صورت پذیرفت، اما بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس انجام می‌شد ۱۷ هزار تماس تلفنی با خانواده معظم شهدا جانبازان آزادگان و احوالپرسی و نگران وضعیت آنان در صورت بروز مشکل آن‌ها را به مرکز درمانی هدایت و نیاز به پیگیری امور درمان آن اقدام کرد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس تصریح کرد: بازدید از بیمارستان حضرت علی اصغر و تقدیر از کادر درمانی بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی جهت در اولویت قرار دادن خانواده شهدا و ایثارگران دارای مریضی ریشه‌ای و شیمیایی از دیگر اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برای مقابله با ویروس کرونا است.

او با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۸۴۳ نفر از خانواده شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه جانبازان شیمیایی استان فارس دارای بیماری زمینه‌ای هستند، از اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیون تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس برای خرید اقلام پیشگیری از بیماری کرونا برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر اطلاع داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس همچنین با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۷۸ هزار جفت دستکش، ۴ هزار و ۵۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده و تعداد ۳۴۲ هزار و ۱۵۰ عدد دستکش بین خانواده‌های شهداء توزیع شده است.

او گفت: ۱۱ هزار و ۳۷۹ نفر از والدین شهداء، همسران شهداء و جانبازان ۷۰ درصد در سال ۹۸ پایش سلامت شده اند.

راهی اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون ۲۴۰ میلیون تومان کمک معیشتی به موارد خاص و ۳۴۰ میلیون تومان بن کارت کمک معیشت برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر بدون درآمد اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد شهید استان فارس همچنین از استقرار و بهره برداری از سیستم یکپارچه حقوق ایثارگران طی سه ماه آینده، استقرار و بهره برداری سامانه یکپارچه احراز ایثارگری، استقرار و برقراری کمک معیشت برای جانبازان فاقد شغل، درآمد یا بیماری به عنوان بخشی از برنامه‌های امسال این اداره خبر داد.

راهی در ادامه از تداوم پرداخت حق پرستاری ویژه خانواده‌های ایثارگران، تدوین سند راهبردی گلزار منور شهدا، اجرای طرح سپاس، تعیین تکلیف موضوع ساماندهی اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بیش از ٧٠ درصد و الکترونیکی شدن فرایند سربازی و کسر خدمت فرزندان ایثارگران و پوشش بیمه عمر، حوادث غیرمترقبه و الکترونیکی شدن خدمات بیمه، به عنوان دیگر اقدامات در دستور کار برای امسال یاد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس همچنین ابراز خرسندی کرد که با تلاش و همکاری خوب انجمن جانبازان شیمیایی، مشکلی به لحاظ ابتلا به ویروس کرونا در بین جانبازان شیمیایی گزارش نشده است.

او همچنین به آمار بیمه شدگان اول (بیمه سلامت) و مکمل جامعه هدف تحت پوشش بنیاد شهید فارس هم اشاره کرد و گفت:  ٥٥ هزار نفر بیمه شده اول و بیش از ۱۱۲ هزار بیمه شده مکمل تحت پوشش داریم که طبق آخرین آمارها، مجموعا ١٦٨ هزار نفر در فارس تحت پوشش این اداره کل در بیمه اول و مکمل هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.