سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی کادر درمانی رامسر از طغیان کرونا در تعطیلات عید فطر

افزایش تعداد گردشگران و تجمع آنان در اماکن عمومی غرب مازندران سبب طغیان مجدد شیوع ویروس کرونا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  دکتر حمیدرضا مبشری رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر در جلسه ستاد عملیاتی پیشگیری از کرونا این شهرستان با اشاره به تعطیلات عید فطر در روز‌های پیش رو و ممنوعیت حضور مسافران در ایام نوروز از احتمال قریب به یقین حضور گسترده مسافران به استان‌های شمالی ابراز نگرانی و گفت: آغاز به کار مجدد صنوف مختلف و اماکن گردشگری و همچنین شرایط ویژه توریستی شهر‌های غرب مازندران باعث حضور گسترده مسافران در این منطقه خواهد شد.

اوافزود: افزایش تعداد گردشگران و تجمع آنان بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی بخصوص سواحل و جنگل به طغیان مجدد شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.

دکتر مبشری با بیان اینکه سیستم بهداشتی درمانی با اقدامات تخصصی توانسته به خوبی ویروس را کنترل کند از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گلایه کرد و گفت: نیرو‌های پرتلاش حوزه سلامت در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها بدون وقفه با گذشتن از جان خود برای کنترل ویروس کرونا ایثارگری می‌کنند و بی توجهی به بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی نوعی خیانت و توهین به آنان است.

بیشتر بخوانید: وضعیت قرمز کرونایی در رامسر

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: مردم رامسر باید با حساسیت بیشتری بخصوص در تعطیلات پیش رو فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

او از ادامه آماده باش کادر بهداشت و درمان شهرستان خبر داد و افزود: خود مراقبتی همچنان بهترین و موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است.

مبشری گفت: شرایط عادی نیست و افراد به ظاهر سالم می‌توانند ناقل بیماری باشند که با توجه به روند طولانی درمان بیماری هر فرد بیمار به طور متوسط می‌تواند به طور متوسط ۴ تا ۶ نفر را آلوده کند.

رییس شبکه بهداشت و درمان رامسر از گردشگران خواست مسافرت‌های خود را به تعویق بیندازند و فعالان صنفی حوزه گردشگری نیز ضدعفونی مداوم، جلوگیری از تجمع و رعایت فاصله اجتماعی در اماکن گردشگری را باید جدی بگیرند.

انتهای پیام / ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.