سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال صهیونیست‌های سرگردان در مغرب با هواپیمای لوکس امارات

پایگاه الواقع السعودی از فاش شدن نقش امارات در بازگرداندن گروهی از اسرائیلی‌ها که به سبب کرونا در مغرب سرگردان بودند، با یک فروند هواپیمای بسیار لوکس خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی الواقع السعودی در گزارشی نوشت: برخی منابع مطبوعاتی در اسرائیل اعلام کردند امارات برای انتقال اسرائیلی‌هایی که از اواسط مارس گذشته در مغرب سرگردان بودند، یک فروند هواپیما فرستاد. مغرب در چارچوب مهار شیوع ویروس کرونا از مارس گذشته آسمانش را به روی پرواز‌های مسافربری بست.

پایگاه اینترنتی «الایام ۲۴» مغرب به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد امارات یک هواپیمای لوکس که متعلق به یکی از شیوخ بوده است برای نجات اسرائیلی‌هایی که در مغرب سرگردان مانده بودند، فرستاد.

این شبکه تلویزیونی افزود دو هفته قبل مقامات (رژیم) اشغالگر مخفیانه با امارات با توجه به اینکه روابط خوبی با مغرب دارد تماس گرفتند تا برای بازگرداندن گروهی از اسرائیلی‌های سرگردان در مغرب کمک کند و امارات نیز با درخواست اسرائیلی‌ها موافقت کرد و برای انتقال اسرائیلی‌ها هواپیمای لوکس و فاخری را که طلاکوب شده و صندلی‌های لوکس و راحت ویژه‌ای دارد، فرستاد. این هواپیما متعلق به یکی از شیوخ امارات است.

این شبکه تلویزیونی افزود امارات سعی کرد این خبر را پنهان نگاه دارد، اما موفق نشد، زیرا یکی از شخصیت‌هایی که سوار این هواپیما بود خبر را درز داد.

این منبع افزود امارات (از اسرائیلی‌ها) خواست از این هواپیمای لوکس فیلمبرداری نکنند، اما دو هفته پس از عملیات نجات، یکشنبه گذشته تصویر خاص این پرواز درز کرد. این منابع حدس می‌زنند یکی از افراد سوار بر این هواپیما فیلمبرداری کرده است که این امر خشم مقامات (امارات) را به شدت برانگیخت.

 اسرائیل نیز بطور مخفیانه از امارات به خاطر کمک برای نجات این اسرائیلی‌ها تشکر کرد.

این در حالی است که جمعه گذشته «اسرائیل» اعلام کرد یک گروه ۲۶ نفره از اسرائیلی‌ها را که به سبب بسته شدن مرز‌ها در ارتباط با ویروس کرونا در مغرب مانده بودند، به کمک فرانسه و یک میلیاردر آمریکایی از راه فرانسه بازگرداند. همچنین پیش از این اعلام شد ۱۰ اسرائیلی از همین گروه در اثر ابتلا به کرونا جان خودشان را از دست دادند.

برخی از مقامات اسرائیلی گفتند «قبل از اعلام قرنطینه یک هیئت ویژه برای بازگرداندن اسرائیلی‌هایی که به مغرب رفته بودند تشکیل شد، اما ناگهان همه پرواز‌ها به مدت دو ماه لغو شد».

شیمون مرسر وود، سخنگوی سفارت اسرائیل در پاریس به خبرگزاری فرانس پرس گفت: «آن‌ها با مشکلات اقتصادی روبرو شده بودند و برنامه ریزی نکرده بودند که برای مدت طولانی در مغرب بمانند».

وود مدعی شد: «متاسفانه به سبب نبود روابط دیپلماتیک با مغرب مجبور شدیم به واسطه‌ها متوسل شویم و فرانسه بهترین واسطه بود؛ بنابراین از وزارت امور خارجه فرانسه کمک خواستیم و فرانسوی‌ها موافقت کردند اسرائیلی‌ها را با یک پرواز به فرانسه بازگردانند و ما از آن‌ها ممنونیم».

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۲۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خاک تو سر نوکر عربای خلیج فارسی....یهودیای کثیف