سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل سیاسی؛

منطقه فلسطین دارای جایگاه ژئوپولتیک است

عظیمی شوشتری گفت:آن‌ها می‌دانند که هر کس در این منطقه مستقر شده می‌تواند بر دیگران مسلط شود چرا که این منطقه برای سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا اهمیت فراوان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ، عظیمی شوشتری کارشناس مسائل سیاسی در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم با اشاره به اینکه بسیاری از کشور‌ها مانند یونان، ایتالیا، ایران و امثال آن سابقه‌های تاریخی چند هزار ساله دارند گفت: رژیم صهیونیستی فاقد سابقه تاریخی است و تنها با صدور اعلامیه بالفور در ۱۹۴۸ شکل گرفته است.

شوشتری افزود: جمعیت اصیل، دین و حکومت از دیگر مولفه‌هایی است که شکل دهنده یک حکومت در بستر تاریخی است در حالی که رژیم اسرائیل از هیچکدام برخوردار نیست.

دکتر عظیمی شوشتری در تشریح این پارامتر‌ها عنوان کرد: جمعیت فعلی رژیم صهیونیستی از سراسر جهان در آنجا گرد آمده اند و وجوه مشترک درستی ندارند.

شوشتری تصریح کرد: این رژیم صهیونیستی نیز بر مبنای مقررات جعلی شکل گرفته به گونه‌ای که دین آن‌ها عامل وحدت زا برای آن‌ها نبوده و حکومت آن‌ها نیز فاقد ساز و کار‌های تعیین شده در نظامات فعلی جهان است.

یک کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: به دلایل مذکور، اروپائیان آن‌ها را در سرزمین فلسطین که برای سه دین بزرگ اهمیت داشت، مستقر کردند تا هم از دست آن‌ها راحت شوند و هم عامل مهار مسلمین شوند.

 عظیمی شوشتری منطقه فلسطین را دارای جایگاه ژئوپولتیک دانست و افزود: آن‌ها می‌دانند که هر کس در این منطقه مستقر شده می‌تواند بر دیگران مسلط شود چرا که این منطقه برای سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا اهمیت فراوان دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: با وجود این وقتی ملتی در فرآیندی تاریخی شکل نگیرد به کمال نخواهد رسید و همواره احساس ناامنی می‌کند، از این رو مردم رژیم صهیونیستی نیز می‌دانند که ۲۵ سال دیگر وجود ندارند.

دکتر عظیمی شوشتری افزود: به همین دلیل همه ساکنین صهیونیست سرزمین‌های اشغالی اعم از مرد و زن عضو ارتش اسرائیل هستند و خدمت سربازی پنج ساله دارند تا بتوانند به هر طریق ممکن این رژیم جعلی را حفظ کنند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.