سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با تذکر میرلوحی؛

روحانی از شورای شهر تهران کارت زرد گرفت

عضو شورای شهر تهران به دلیل ابطال انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها به رئیس جمهور تذکر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد، با انتقاد از ابطال انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها توسط وزارت کشور به حسن روحانی رئیس جمهور تذکر داد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اصل ۱۰۰ قانون اساسی گفت: بر این اساس برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی و سایر امور، شورایعالی استان‌ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح‌هایی تهیه و مستقیما از طریق دولت به مجلس ارائه دهد که این طرح‌ها باید در مجلس بررسی شود.

او با اشاره به اصل ۱۰۳ قانون اساسی ادامه داد: بر این اساس استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می‌شوند در حدود اختیارات شورا‌ها ملزم به رعایت تصمیمات آن‌ها هستند.

میرلوحی در ادامه اظهار کرد: در پی مداخله وزارت کشور در انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها و ارجاع موضوع به هیئت حل اختلاف، نهایتا رای به تجدید انتخابات داده شد که این اقدامات در جهت تضعیف جایگاه شورا‌ها ارزیابی می‌ شود.
عضو شورای شهر در پایان اظهار کرد: بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی و در صورت صلاحدید بررسی موضوع و پیشنهاد تذکر قانون اساسی دارم.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.