سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنگ خطر سیر کاهشی ولادت در کشور

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه با اشاره به روند پیرشدن جمعیت کشور، نسبت به خطرات افزایش سن جمعیت کشور هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  صادق خدادادی به مناسبت روز ملی جمعیت (۳۰ اردیبهشت) با اشاره به سیر کاهشی ولادت در کشور طی سال‌های اخیر گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد کاهش موالید کشور هستیم، بطوری که در همین استان کرمانشاه سالانه حدود دو تا سه هزار مورد کاهش ولادت داریم که ادامه این روند می‌تواند نگران کننده باشد.

او افزود: موالید کشور و استان درحالی طی سال‌های اخیر روند کاهشی داشته که از طرفی دیگر با سیر افزایش مرگ و میر در کشور و استان طی این مدت مواجه هستیم در سال‌های اخیر هر سال حدود پنج تا هفت درصد فقط به آمار مرگ و میر استان کرمانشاه افزوده می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه ادامه این وضعیت جمعیتی را نگران کننده دانست و افزود: اگر با همین روند پیش برویم، قطعا درسال‌های نه چندان دور ایران از یکی از جوانترین کشور‌های جهان به یکی پیرترین کشور‌ها تبدیل خواهد شد.

خدادادی پیرشدن جمعیت را با خطراتی همراه دانست و افزود: قطعا یک کشور پیر در وهله اول امنیت نخواهد داشت، چرا که نیروی جوانی برای دفاع از کشور ندارد مشکلات پیر شدن جمعیت گردن تولید و اشتغال کشور را هم می‌گیرد و کشور نمی‌تواند تولید خوبی داشته و چرخ اقتصاد خود را بچرخاند.

او افزود: این سیاست‌های کلی در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ و در پی کاهش نرخ باروری کشور به کمتر از سطح جانشینی، از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و لازم است دستگاه‌های مربوطه اهتمام تامی در بحث اجرایی کردن این سیاست‌ها داشته باشند.

خدادادی بیان کرد: از جمله راهکار‌های افزایش جمعیت، کاهش سن ازدواج، تشویق به افزایش فرزندآوری، ترویج تشکیل خانواده و حمایت از زوج‌های جوان است.

انتهای  پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.