سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی کامیون‌های فرسوده استان کرمان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل حاده‌ای استان کرمان از نوسازی کامیون‌های فرسوده استان کرمان با کامیون‌های سه سال ساخت وارداتی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید علی حاج سید علی خانی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در راستای نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه در نظر دارد به منظور تسریع در انجام روند نوسازی، از تاریخ سوم خرداد امسال از متقاضیان ورود خودرو‌های باری سنگین تا سه سال ساخت در آدرس اینترنتی خود (www.rmto.ir) بخش نوسازی و توسعه ناوگان ثبت نام کند.

او با اشاره به شرایط کامیون‌های وارداتی افزود: بنا به اعلام سازمان متبوع، کامیون‌های وارد شده نباید بیش از ۳ سال از زمان ساخت آن‌ها گذشته باشد و از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست با استاندارد‌های روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته و دارای استاندارد e-mark نیز باشند.

حاج سید علیخانی تصریح کرد:کامیون‌هایی می‌توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشور‌های اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در ۵ سال گذشته مدل‌های آن‌ها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند. کامیون‌های وارداتی جدید ساخت کشور‌های مذکور باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست در زمان ساخت مورد تائید دستگاه‌های ذی‌ربط باشد.

او با اشاره به اینکه اولویت با کامیون‌های دارای ظرفیت (مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه) ۱۸ تن و بالاتر می‌باشد، افزود: کامیون‌های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استاندارد‌ها و شرایط لازم برای حمل‌ونقل بین‌المللی و ورود به کشور‌های اروپایی را دارا باشند.

سید علیخانی اظهار کرد: واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز می‌تواند حداکثر ۳ تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد که در این مرحله، ظرفیت کامیون اسقاطی مندرج در کارت مشخصات وسیله نقلیه حداقل ۱۵ تن است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان افزود: کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل‌ونقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط (برابر اسناد ثبتی در سامانه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای) باشد به ازای اسقاط کامیون، پس از تایید سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سود بازرگانی کامیون وارداتی ۲۵ درصد توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.