سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا سیاست رشد جمعیت ، مخالف آزادی و استقلال زن است؟

مسأله‌ رشد فکری‌ زن‌ و بالا بردن‌ سطح‌ آگاهی‌ وی‌ در کشورهای‌ اسلامی‌ بخاطر توجّه‌ کافی‌ به‌ آن‌ها نیست، بلکه‌ فقط از آن‌ به‌عنوان‌ وسیله‌ای‌ برای‌ کاهش‌ سطح‌ رشد جمعیّت‌ استفاده‌ می‌شود.

 
۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت است و  همچنین سالگرد الحاقیه ۱۴ بندی سیاست‌های کلی نظام که در سال ۹۳ به سران سه قوه ارائه داده شد.

در این زمینه حجت الاسلام امیر الحسین حق خواه دکترای جمعیت شناسی و مسئول شبکه کشوری فرزند بیشتر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: نرخ رشد جمعیتی کشور باید ۲/۱ باشد تا  جمعیت یک کشور ثابت بماند.

او افزود: نرخ باروری از سال ۹۴ تا کنون دچار افت شدیدی شده است. نرخ رشد جمعیت خراسان رضوی امسال ۱/۱ است در حالیکه پارسال ۶/۱ بود. میزان موالید امسال استان ۱۱۶ هزار و هفت مورد بوده است که نسبت به تهران ۴۰ هزار مورد در موالید اختلاف است که برای دو استان آمار خوبی نیست.

مسئول شبکه کشوری فرزند بیشتر ادامه داد: درصد پایین ازدواج وآمار بالای طلاق تاثیر مستقیم و منفی در رشد جمعیت دارد.
 


 آیا سیاست رشد جمعیت، مخالف آزادی و استقلال زن است؟

 

حجت الاسلام حق خواه بیان کرد: واضح است که طرح مسئله رشد فکری زن و بالا بردن سطح آگاهی وی در کشور‌های اسلامی توسّط کشور‌های معاند، به خاطر توجّه کافی به آن‌ها نیست، بلکه فقط از آن به عنوان وسیله‌ای برای کاهش سطح رشد جمعیّت استفاده می‌شود.

او تصریح کرد:در این طرح، مقصود از " رشد زن" تغییر موقعیّت زن ، نقش و کارکرد وی در جامعه است که به عقیده پایه گذاران سیاست‌های جمعیتی به معنی جدا شدن زن از هرگونه ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی است؛ ارزش‌هایی که ریشه مذهبی دارند.

مسئول شبکه کشوری فرزند بیشتر تاکید کرد: در نتیجه این سیاست، زنان مسلمان چیزی به دست می‌آورند از نوع آزادی زن غربی، و همین امر یکی از ابزار‌هایی است که موجب می‌شود سطح رشد جمعیّت در کشور‌های اسلامی سیر نزولی داشته باشد.

حق خواه اظهار کرد: ارائه افکار جدید که، چون دستاویزی برای جدا ساختن زن از ارزش‌های جامعه اش مطرح می‌شود موجب شده تا موقعیّت زن و نقش او در جوامع اسلامی تغییر یابد.

او افزود: آنچه از تحقیقات به دست می‌آید این است که چنین زنانی به  بازار کار روی می آورند و همین زنان شاغل بیشتر منادی جدا شدن از ارزش‌های اجتماعی خویش است تا بدین وسیله، زن همراه با تمدّن غرب در مسیر بی دینی پیش برود و الگو‌های غربی را برای خود بپذیرد.

مسئول شبکه کشوری فرزند بیشتر ادامه داد: دقیقاً همین زنان هستند که از زنان دیگر می‌خواهند با پذیرش ویژگی‌های یک زن غربی در مسیر بی دینی پیش بروند به این دلیل که بچّه دار شدن (زایمان) با آزادی و استقلال و تحقق هویّتشان در تضاد است.

حجت الاسلام حق خواه بیان کرد:آن‌ها تلاش می‌کنند زنان را متقاعد کنند که زایمان، زیبایی و سلامتی زن را به خطر می‌اندازد. تردیدی نیست که حرکت زنان در کشور‌های اسلامی که راه فرهنگ غرب را در پیش گرفته اند، زنان مسلمان را به طرف الگو‌های فرهنگی غرب می‌کشاند.

او تصریح کرد:دغدغه تربیت زمانی باید مطرح شود که خانواده هیچ گونه اقدامی در جهت اصلاح بر ندارند به فرموده مقام معظم رهبری، تربیت امری است که مربوط به محیط خانواده می‌شود نه تک تک فرزندان. اگر محیط خانواده اصلاح شود، در آن هر تعداد فرزند هم باشد به خوبی تربیت می‌شود.

انتهای پیام// ف. غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.