سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز برداشت گیاهان دارویی در خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: برداشت گیاهان دارویی از مزارع و باغات شهرستان خوشاب از این هفته آغاز شده است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب از آغاز برداشت گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت گیاهان دارویی در این هفته از هزار و ۷۵۰ هکتار مزرعه و باغ سطح کشت خوشاب آغاز شده است.
 

او افزود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان بالغ بر یک هزار و ۷۵۰ هکتار می‌باشد که این گیاهان شامل زیره سبز، گل گاوزبان، گل محمدی، چای ترش  و کدوی پوست کاغذی می‌باشند.
 


مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: با ترویج کشت گیاهان دارویی در سال‌های اخیر در خوشاب و گرایش کشاورزان به این سمت، امسال شاهد برداشت گل گاو زبان از سطح ۲۰ هزار متر مربع از مزارع شهرستان با عملکرد ۸ دهم تا ۱ تن گل‌تر در هکتار هستیم.

ابراهیم رودسرابی بیان کرد: این روز‌ها علاوه بر برداشت گل گاوزبان، گل محمدی نیز از گلستان‌های شهرستان در حال برداشت است که متوسط عملکرد آن یک و ۷ دهم تن، گل‌تر در هکتار است.
 


او با اشاره به زمان برداشت گل گاوزبان و گل محمدی در شهرستان از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد و در ادامه برداشت سایر گیاهان دارویی مانند زیره سبز در شهرستان تصریح کرد: فقدان واحد‌های فرآوری گیاهان دارویی در حلقه صنایع تبدیلی شهرستان باعث شده است تا محصول تولیدی بهره برداران و کشاورزان به صورت خام به شهرستان‌های مجاور ارسال شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب تاکید کرد: مدیریت جهاد کشاورزی خوشاب آمادگی پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان جهت راه اندازی واحد‌های فرآوری گیاهان دارویی را دارد و متقاضیان با مراجعه به کارشناس مربوطه اقدام به مشاوره و ثبت نام نمایند.

انتهای پیام//ع. ظ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.