سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشن نفس امسال مشهد با هزارمین اهدای عضو

رئیس بیمارستان منتصریه مشهد گفت: تاکنون ۹۹۶ مورد اهدای عضو در مشهد انجام شده و در صورت شکست کرونا،جشن هزارمین اهدا را در تیر ماه برگزار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم خالقی رئیس بیمارستان منتصریه مشهد در مراسم رونمایی از سامانه اینترنتی اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بحث اهدای عضو شاهد رضایت ۶۸ درصدی خانواده متوفیان هستیم.همچنین کارت اهدای عضو هم طراحی شده و تاکنون ۵۰ هزار نفر فرم مربوطه پر کرده‌اند و این کارت به نامشان صادر شده و همین امر موجب تصمیم‌گیری راحت‌تر بستگان می‌شود.
 
او افزود: عمل های اهدای عضو، هیچ هزینه‌ای برای افراد اهداکننده و دریافت‌کننده ندارد و  فقط هزینه دارو دریافت می‌شود و اگر بیماری مشکل مالی داشته باشد از حمایت مالی دارویی برخوردار می‌شود، در صورتیکه در کشور‌های پیشرفته‌ای همچون آمریکا حداقل هزینه ۶۰۰ هزار دلار برای عمل اهدای عضو پرداخت می‌شود.
 
رئیس بیمارستان منتصریه مشهد ادامه داد: در شرایط سخت کرونایی، اولین عمل پیوند اعضای کشور در بیمارستان منتصریه مشهد بود و کبد، کلیه، قلب، قرنیه و پوست فرد متوفی ۵ نفر، به بیماران نیازمند اهدا شد. هم اکنون همه پیوند‌ها به جز پیوند روده در مشهد انجام می‌شود که این عمل فقط در شیراز است و سایر اعمال جراحی پیوند در بیمارستان منتصریه قابل انجام است.

خالقی بیان کرد: همه‌ساله جشن نفس برگزار می‌شود و تاکنون ۹۹۶ مورد اهدای عضو در مشهد انجام شده و ان‌شاالله جشن هزارمین اهدا را هم در تیر ماه خواهیم داشت، به شرط آنکه کرونا تا آن زمان تمام شود، در غیر این صورت این زمان تغییر خواهد کرد.

او تصریح کرد: بیشترین گروه سنی اهداکننده و دریافت‌کننده بین ۲۰ تا ۵۰ سال بوده و عدد آن در هر دو مورد میان خانم‌ها و آقایان تقریباً یکسان است.

رئیس بیمارستان منتصریه مشهد تاکید کرد: روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به علت مرگ مغزی در کشور فوت می‌کنند و اگر رضایت‌ها به‌موقع باشد جان تعداد بیشتری نجات داده می‌شود.
 
انتهای پیام//ا.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.