سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روکش و آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : روکش و آسفالت ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در سال ۹۸ انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : سال گذشته تمرکز خود را بر ساماندهی جاده‌ها و بزرگراه‌های منتهی به کربلا گذاشتیم و روکش و لکه گیری آسفالت بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان انجام شد.

او به بیان اقدام‌های انجام شده در حوزه بهسازی و لکه گیری آسفالت پرداخت و گفت : در سال ۹۸ علی رغم مشکلات بسیار از جمله وقوع سیل، زلزله و نیز کمبود اعتبارات موفق به لکه‌گیری و روکش آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان شدیم.

کرمی با بیان این که علی رغم بدهکار شدن به پیمانکار‌ها کار‌ها انجام شد، افزود: امسال نیز چند قرارداد خوب پیمانی داریم و کار را در سطح جاده‌های شهری و روستایی شروع کرده‌ایم و چنانچه منابع مالی مورد نیاز تزریق شود، امسال نیز مانند سال گذشته می‌توانیم کار ویژه‌ای در خصوص ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای انجام دهیم.

او ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخشی از کار‌ها را خودمان به شکل امانی انجام می‌دهیم و بخشی نیز به پیمانکار سپرده می‌شود. هر دو این امر نیاز به اعتبار دارد و در شرایط کنونی اعتبارات موجود کافی نیست.

کرمی گفت: در استان ۸ هزار و ۱۰۰ کیلومترراه داریم که از این میزان هزار کیلومتر نیاز به روکش و بهسازی آسفالت دارد و انجام این امر نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است در حالی که اعتبار کنونی استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و این مبلغ راه به جایی نمی‌برد.

او با اشاره به این که تلاش می‌کنیم تا با همین اعتبار و با استفاده از امکانات موجود کار را با کمترین هزینه پیش ببریم، گفت: سال گذشته حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت راه‌ها هزینه شد و امسال نیز کمتر از ۵۰ درصد سال گذشته اعتبار برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به این که سال گذشته تمرکز خود را برساماندهی جاده‌ها و بزرگراه‌های منتهی به کربلا گذاشتیم، گفت: جاده‌هایی وجود داشت که به مدت ۱۰ تا ۱۲ سال مشکل داشتند و به یمن مسیر زوار، این جاده‌ها تا مرز خسروی لکه گیری شد، پرتگاه‌ها ایمن سازی و شانه‌سازی انجام گرفت.در مجموع ۳۰۰ کیلومتر در مسیر بزرگراه کربلا جاده را بی نقص کردیم.

او با اشاره به انتقال جاده‌های روستایی از اداره راه و شهرسازی به اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: به همین دلیل به حوزه ساخت راه‌های روستایی نیز ورود پیدا کرده‌ایم و در این خصوص برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

کرمی ادامه داد: امسال در مسیر کوزران – جوانرود که از شریان‌های اصلی به شمار می‌آید، مشغول فعالیت هستیم، در راه‌های روستایی اسلام آباد غرب نیز یکسری کار‌ها در حال انجام است.بهسازی راه‌های مواصلاتی و مرزی را نیز در دستور کار داریم از جمله جاده سومار که یک راه ترانزیتی است و روزانه بیش از هزار کامیون در این مسیر تردد دارند .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.