سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مناطق محروم خراسان جنوبی زیر چتر حمایت هلال احمر

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از هفته هلال احمر، پنج کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام شده و خدماتی بهداشتی، درمانی و آموزشی داشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، رضایی سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این جمعیت، نهادی غیر دولتی بوده که با کمک خیرین و داوطلبان در راستای کاهش آلام بشری در مواقع نیاز اقداماتی انجام می‌دهد.

او افزود: جمعیت هلال احمر علاوه بر فعالیت‌های امدادرسانی، با آموزش امداد و کمک‌های اولیه و آشنا کردن مردم با حوادث، آن‌ها را برای ایمنی در مقابل حوادث آماده کرده و تلاش دارد بحث خود امدادی را نهادینه کند.

رضایی با اشاره به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خراسان جنوبی بیان کرد: خشکسالی‌های چندین ساله محرومیت‌های زیادی را در مناطق مختلف استان به روستاییان تحمیل کرده که نیازمند حمایت هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی توزیع اقلام بهداشتی و بسته‌های غذایی بین روستاییان به ویژه مناطق محروم را از جمله حمایت‌های هلال احمر از این اقشار دانست و افزود: توجه جمعیت به بعد بهداشتی روستاییان از دیگر گام‌هایی بوده که در راستای ارتقاء سلامت در این نقاط برداشته می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به محرومیت اهالی مناطق روستایی و عشایر استان از خدمات پزشکی و بهداشتی، طی هفته هلال احمر پنج کاروان سلامت به شهرستان‌های بشرویه، خوسف، زیرکوه، سربیشه و سرایان اعزام شدند.


بیشتر بخوانید: نقاط محروم خراسان جنوبی پذیرای کاروان سلامت/ ۱۶۰ روستایی ویزیت شدند


رضایی از فعالیت ۲۵ پزشک، داوطلب و پرسنل در این کاروان‌ها خبر داد و گفت: ۳۰۰ نفر از روستاییان از خدمات مختلف کاروان اعم از ویزیت و دریافت داروی رایگان بهره‌مند شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ارزش ریالی این خدمات را ۳۰۰ میلیون ریال دانست و افزود: ارائه آموزش‌هایی در امر پیشگیری از بیماری‌ها و مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی از دیگر اقدامات این کاروان‌ها بوده است.

رضایی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های سلامت به دیگر شهرستان‌ها به ویژه مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر ادامه دارد، گفت: طی سال گذشته هم ۲۱ کاروان سلامت به چهار هزار و ۵۴۶ نفر ارائه خدمات داشته اند.

انتهای پیام /  ط ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.