سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۳ هزار نفر نفر تحت پوشش سواد آموزی قرار می‌گیرند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حجم پیشنهادی تحت پوشش سواد آموزی استان امسال ۳ هزار و ۲۰۰ نفر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس امید معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در جلسه کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان، با اشاره به برنامه عمل سوادآموزی استان در سال ۱۳۹۹، بیان کرد: حجم تحت پوشش سواد آموزی استان در سال جاری ۳ هزار و ۲۰۰ نفراست که جهت تصویب به سازمان نهضت سواد آموزی کشور پیشنهاد شده است.

او یکی از مشکلات جذب سوادآموزان را در اختیار نداشتن اطلاعات اسمی دقیق و متقن بی سوادان ذکر کردو گفت:این معاونت با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان نهضت سوادآموزی، اقدام به پالایش اسمی بیش از ۶ هزار نفر از افراد محروم از سواد می‌کند.

معاون سوادآموزی استان بوشهر   به روزآوری بانک اطلاعات جامع بی¬سوادی استان را ضروری دانست و افزود: پالایش اسمی این افراد گامی مهمی در جهت دست یابی واقعی به افراد محروم از سواد خواهد بود.

امید تاکید کرد: آموزش دهنده‌ها با در اختیار داشتن اطلاعات اسمی بی سوادان گروه هدف، بهتر می‌توانند در شناسایی، جذب و آموزش آنان اقدام کنند.

او عنوان کرد: با اتمام شناسایی اسمی افراد محروم از سواد کار ثبت نام بی سوادان وکم سوادان با تلاش مدیران واحد‌های آموزشی و آموزش دهندگان و مسئولین سوادآموزی آغاز می‌شود.

دبیر گروه بهبود کیفیت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر، به ایجاد بسته‌های انگیزشی بیشتر برای همکاران فرهنگی جهت تدریس درکلاس‌های سواد آموزی هم گذری کرد و بیان کرد: معلمان می‌توانند هم به صورت سرانه و نتیجه محصولی و هم به صورت حق التدریس در راستای باسواد کردن افراد محروم از سواد گروه هدف، با سوادآموزی همکاری کنند.

امید بیان کرد: امید است با تسلط معلمان به شیوه‌های تدریس و توانایی آنان در جهت آموزش مفید و موثرتر، بتوانیم از بهره خدمتی همکاران به نحوی مطلوب استفاده کنیم.

او ضمن برشمردن ضرورت همکاری مدیران مدارس با حوزه سوادآموزی شهرستان‌ها و مناطق، تاکید کرد: انتظار می‌رود که مدیران واحد‌های آموزشی در کلاسگذاری، ثبت نام و نگهداشت سوادآموزان همکاری لازم را با مسئولین سوادآموزی به عمل آورند.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.