سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی رادیو اینترنتی کشاورزی در هشترود

 مدیر جهاد کشاوزی هشترود از راه‌اندازی رادیو اینترنتی کشاورزی به منظور ترویج پیام‌ها و دستیابی کشاورزان به آموزش‌های لازم در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمدی مدیر جهاد کشاوزی هشترود گفت: اگرچه در ایام کرونا نیز آموزش‌های فرد به فرد با رعایت قوانین بهداشتی به کشاورزان ارایه شد و آموزش عمومی از طریق فضای مجازی ادامه داشت، اما با توجه به رونق کشاورزی در شهرستان و نیاز به آموزش بیشتر کشاورزان و اهمیت ارتباط با آنان، رادیو اینترنتی را راه اندازی کردیم تا از این طریق بتوانیم اهم موضوعات مرتبط با کشاورزی را مطرح کرده و راهکار‌های مؤثر پیشگیری از آفت‌ها و خسارات کشاورزی و بهره وری تولید را به کشاورزان آموزش دهیم.

او اظهار امیدواری کرد تا با اطلاع رسانی مناسب و بهنگام به کشاورزان، سال زراعی پربار و پر برکتی در هشترود رقم بخورد.

احمدی همچنین به آمار بالای آفت سن در روستا‌های بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: آشنایی با این آفت از مهم‌ترین مبحث‌هایی است که از طریق این رادیو به آن پرداخته می‌شود که امیدواریم این آموزش ها، عاملی برای جلوگیری از خسارت به محصول گندم شهرستان باشد.

او خطاب به کشاورزان گفت: عدم مبارزه به موقع کشاورزان با این آفت می‌تواند موجب تخم گذاری سن و ورود به مرحله پوره باشد که آسیب زننده‌ترین بخش این آفت است چرا که در مرحله پوره اندازی سن، دانه محصول گندم آسیب جدی خواهد خورد و در صورت عدم پیشگیری به موقع و بی توجهی به آموزش‌ها و توصیه‌های کارشناسان کشاورزی، با آفت گندم در سیلو‌های کشاورزی مواجه خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود به تلاش‌های انجام شده جهاد کشاورزی در این شهرستان و ارائه دستورالعمل‌های کتبی به شورا‌ها و دهیاران و همچنین بررسی میدانی و آموزش حضوری و غیر حضوری اشاره کرد و از کشاورزان خواست تا برای مقابله با این آفت و مراقبت از محصول خود، دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند.

در شهرستان هشترود سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان‌شرقی شهرت دارد.

این شهرستان با وسعت یک هزار و ۹۹۰ کیلومتر مربع در ۱۲۰ کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.