سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح هماهنگ استانی برای گسترش حفظ قرآن کریم تدوین شود

نماینده، ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: طرح استانی با هدف افزایش تعداد حافظان و ترویج فرهنگ قرآن کریم با همکاری دستگاه‌های دست‌اندرکار تهیه و تدوین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در دیدار مسوول گروه جهادی حفظ قرآن کریم سیستان‌وبلوچستان با وی اظهارداشت: برای گسترش فرهنگ قرآنی و افزایش تعداد حافظان قرآن کریم لازم است با بهره‌گیری از تجربه‌ها، طرحی با همکاری دستگاه‌های مرتبط تدوین شود.

او با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر گسترش حفظ قرآن کریم در سطح جامعه،تصریح کرد: همه باید در این راستا تلاش کنند و به صورت خاص سرمایه‌گذاری انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: فعالیت آتش به اختیار در جریان حفظ قرآن کریم بسیار خوب است، اما اگر بخواهیم به درستی مسیر را طی کنیم به طرح و برنامه در بخش‌های مختلف نیاز داریم.

مسوول گروه جهادی حفظ قرآن کریم سیستان‌و بلوچستان نیز گفت: کار حفظ قرآن کریم از اربعین سال گذشته به صورت رسمی و با مشارکت چند روحانی در استان شروع شده است.

حجت‌الاسلام مسعود حیدری افزود: برای فعال‌سازی برنامه‌های حفظ قرآن کریم اساتید مجرب کشوری را در نظر داریم و هم‌اینک برنامه‌های حفظ در گروه‌های مختلف کودکان و نوجوانان، کارمندان، دانشجویان، طلاب و سایر اقشار توسط این اساتید دنبال می‌شود.

او بیان کرد: هم‌اینک۸۰تا۹۰نفر در زاهدان در حال گذراندن دوره‌های روخوانی، روانخوانی، فصیح‌خوانی و حفظ قرآن کریم هستند که از این تعداد ۴۰نفر بین یک و نیم تا ۲۵جز را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.