سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق پلاسمای کرونایی های بهبود یافته برای درمان بیماران

مدیر کل انتقال خون استان همدان گفت: از این هفته در استان پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا برای درمان بیماران بد حال کرونایی استفاده می شود.

افشین محمدی، مدیر کل انتقال خون استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: گرفتن پلاسمای خون افراد بهبودیافته از کرونا در استان از هفته‌ی پیش آغاز شده است و تاکنون ۸ بیمار  بهبود یافته با اهدای خون و پلاسما به روند بهبود سایر بیماران کمک کرده اند.

او با بیان اینکه استفاده از پلاسما برای درمان بیماران کرونایی یکی از روش‌های بی خطر و بدون عوارض است افزود: این روش برای اهداکننده پلاسما و  برای بیمار خطری ایجاد نمی‌کند.

 محمدی از تزریق این پلاسما‌ها برای افرادبد حال کرونایی خبر داد و گفت: باتوجه به محدودیت پلاسما‌ها تنها به افراد بدحال تزریق می‌شوند و با این روش بعد از ۳ تا ۵ روز روند بهبودی دربیمار دیده می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان اضافه کرد: در این روش از پلاسمای اهدایی افراد بهبود یافته برای تقویت سیستم ایمنی مبتلایان کمک گرفته می‌شود.

محمدی بیان کرد: افراد بهبود یافته از کرونا دراستان می توانند برای اهدای خون و پلاسما به واحد جذب انتقال خون استان با شماره‌های ۳۴۲۲۸۰۰۲ تا ۳۴۲۲۸۰۰۸  تماس بگیرند و ما آماده  گرفتن پلاسمای خون آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.