سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

انحراف از مسیر اصلی علت به گل نشستن «کشتی شهراز»

اسلامی گفت: انحراف از مسیر اصلی، علت به گل نشستن کشتی شهراز تحت پرچم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد آخرین وضعیت کشتی به گل نشسته شهراز تحت پرچم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: پیرو به گل نشستن کشتی کانتینری شهراز متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۲ اردیبهشت امسال در تنگه سنگاپور که علت آن انحراف از مسیر اصلی دریانوردی بود، کمیته اضطرار سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بلافاصله تشکیل شد و اقدامات عملیاتی نجات را تحت کنترل گرفته است.

* بدنه شناور به علت فشار وارده بر سازه آسیب دیده است

او ادامه داد: در این سانحه بدنه شناور به علت فشار وارده بر سازه آسیب دیده اما خوشبختانه هیچ مشکلی برای خدمه شناور به وجود نیامده است و در عین حال اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت وارده و چگونگی اقدام برای نجات شناور از سوی شرکت مربوطه در حال انجام است.

* اولویت اصلی در حال حاضر عملیات نجات کشتی است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت اصلی در حال حاضر با عملیات نجات کشتی است، تاکید کرد: به همین علت شرکت مالک در حال رایزنی با شرکت‌های salvage بومی منطقه بوده و در حال حاضر وضعیت کشتی پایدار است و خدمه در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

اسلامی افزود: از آن جا که محل بروز سانحه در آب‌های کشور اندونزی است، سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری‌های لازم را از طریق سازمان‌های مسئول دریایی این کشور و براساس قوانین و فرآیندهای بین المللی به منظور تسریع در صدور مجوزهای لازم جهت اعزام تیم نجات انجام داده است.

* تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه از همان ساعات ابتدایی

به گفته این مقام مسئول بر اساس مفاد کنوانسیون ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب ۱۳۵۳ ه.ش، کشور ایران به عنوان کشور صاحب پرچم شناور، از همان ساعات ابتدایی بروز سانحه با تشکیل تیم  بررسی سانحه نسبت به تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه پرداخت و تیم مربوطه پس از انجام و تکمیل عملیات نجات، بررسی سانحه را مطابق با استانداردهای بین المللی برای تعیین علل بروز سانحه و ریشه‌یابی آن به عمل آورد و همچنین گزارش مبسوط آن را با اشاره به اقدامات فنی و عملیاتی بازدارنده به منظور عدم وقوع سوانح مشابه تهیه خواهد کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های لازم توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتی پس از شناورسازی به حوضچه خشک جهت انجام تعمیرات لازم و ورود به عملیات بازرگانی اعزام خواهد شد تا با هماهنگی و نظارت این سازمان به عنوان مسئول پرچم و موسسه رده‌بندی، در کمترین زمان ممکن عملیات بازرگانی خود را از سر گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
کاووسی
۱۱:۳۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
برای انتقال خدمه به بیرون از کشتی چه اقداماتی انجام شده، خدمه هنوز داخل کشتی صدمه دیده هستند و هیچ اقدام عملی برای نجاتشون انجام نشده، چرا؟
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه خرج تعميرش زياده بفروشن