سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت بیمه بیکاری در چند روز آینده

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: حق بیمه بیکاری تعداد زیادی از افراد تا اواسط این هفته واریز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدمحسن نظام خیرآبادی مدیرکل بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: سامانه پرداخت بیمه بیکاری در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و دسترسی به اطلاعات در استان وجود ندارد.

او با اشاره به پرداخت بیمه بیکاری اسفند و فروردین افزود: قرار است از محل ۵ هزار میلیارد تومان در سامانه‌ای که افراد ثبت نام کرده‌اند توسط دولت پرداخت شودو با صحبت‌هایی که با مرکز صورت گرفته، قرار است حق بیمه افراد زیادی تا اواسط این هفته واریز شود.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه بر اساس اطلاعات مرکز، بیمه بیکاری را پرداخت می‌کند، ادامه داد: اگر افرادی که بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق می‌گیرد سرپرست خانوار باشند مبلغ به حساب یارانه آن‌ها واریز می‌شود، اما اگر سرپرست نباشند قرار است پیامکی برای آن‌ها ارسال شود تا به سامانه وارد شوند و شماره حساب وارد کنند تا مبلغ واریز شود.

نظام آبادی با اشاره به اینکه دو ماه اخیر تمام بیکاری‌ها ناشی از کرونا قلمداد شده، بیان کرد: اطلاعات سامانه را سازمان تامین اجتماعی در مرکز بررسی می‌کند ضمن اینکه در حال حاضر برخی کارگاه‌ها مشمول بیمه بیکاری نیستند زیرا که بیمه بیکاری به کسانی تعلق می‌گیرد که کارگاه آن‌ها مشمول کسر حق بیمه بیکاری است.

او تصریح کرد:برای اردیبهشت نسبت به پرداخت بیمه بیکاری شرایط جدیدی ایجاد می‌شود که دستورالعمل آن پس از تصویب در ستادملی کرونا ابلاغ می‌شود.
 
انتهای پیام//ا.د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.