سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید گندم در بوشهر به حدود ۱۱۰ هزار تن رسید

گندم‌کاران استان بوشهر تا کنون حدود ۱۱۰ هزار تن محصول به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استان بوشهر از نخستین استان‌هایی است که برداشت گندم در آن آغاز می‌شود. امسال برداشت گندم از شانزدهم فروردین آغاز شد و مراکز خرید هم از هفدهم فروردین کار خود را شروع کردند.

اکنون روز‌های پایانی برداشت محصول در استان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر به خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، می‌گوید: تا کنون ۱۰۹ هزار و ۹۰۰ تن گندم از کشاورزان خریده شده است که نسبت به پارسال کاهش دارد.

به گفته سید محمد هاشمی ۱۲ مرکز خرید گندم در استان فعالیت داشتند که با توجه به اینکه اکنون روز‌های پایانی برداشت است ومیزان تحویل دهی محصول کمتر شده تعداد این مراکز کمتر شده است.

او قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۵ هزار ریال عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد که بخشی از مطالبات کشاورزان پرداخت نشده و امیدوار است به زودی مبلغ باقی مانده به حساب کشاورزان واریز شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر اشاره می‌کند: گندم تولیدی استان در انبار‌های استان نگهداری می‌شوند.

هاشمی میزان مصرف سالانه گندم در استان را ۱۲۰ هزار تن اعلام می‌کند و می‌گوید با توجه به ذخیره‌ای که از قبل داریم می‌توانیم گندم مورد نیاز استان را تامین کنیم.

۱۰ هزار هکتار مزرعه گندم آسیب دیدند

در همین حال معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفته است، در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم دیم ۸۵ هزار هکتار و گندم آبی ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار بود که بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی به علت خشکسالی و سرمازدگی و باد و طوفان دچار خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصد شدند.

خسرو عمرانی گفته است، خرید گندم تا اوایل خرداد در استان بوشهر ادامه دارد.

پارسال ۱۳۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریده شد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.