سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار برای گزش کنه تب کریمه به دامداران

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: با توجه به افزایش فعالیت کنه‌ها در فصل گرما واحتمال انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از دام به انسان دامداران بایستی نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پویا امجدی رئیس شبکه دامپزشکی بافت گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه در دامداری‌ها و سم پاشی دام‌ها، ازجمله راهکار‌های موثر در پیشگیری از بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو است.

او افزود: دامداران هشدار‌ها را جدی بگیرند وبا رعایت موازین بهداشتی دامپزشکی از بروز این بیماری جلوگیری کنند.

امجدی تصریح کرد:از عمده‌ترین راه‌های انتقال این بیماری به انسان را می توان تماس با دام‌های آلوده، تماس با خون و ترشحات لاشه دام آلوده در زمان ذبح، گزش کنه یا له کردن آن با دست، تماس با خون، ترشحات و نمونه‌های بافتی بیمار آلوده ذکر کرد و از دامداران خواست در نگهداری دام‌ها و تماس با آن‌ها نکات بهداشتی دامپزشکی وقرنطینه‌ای را رعایت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی بافت بیان کرد: دامداران باید نسبت به سم پاشی و ضدعفونی دام و جایگاه نگهداری دام‌ها و انجام حمام ضد کنه، اقدام کنند.

او گفت: همچنین شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه  واز کشتار و ذبح غیر مجاز دام خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.