سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دلیل تفاوت قیمت نجومی برخی کالاها در فروشگاه‌های اینترنتی چیست؟

در این گزارش می‌توانید حقایقی درباره وضع قیمت اجناس مختلف در فروشگاه‌های اینترنتی را بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشرفت فناوری در جهان و در کشور ایران باعث شده است که استفاده از اینترنت از اهمیت ویژه‌ای در زندگی مردم برخوردار شده و به جنبه‌های بسیار زیادی از زندگی نفوذ کند به طوری که امروزه زندگی کردن بدون استفاده از اینترنت و امکانات موجود در این فضا برای انسان سخت است. به تازگی شیوع ویروس کرونا در جهان و تعطیلی مراکز مختلف کشور‌های دنیا به تاثیر فناوری اطلاعات و استفاده از اینترنت در زندگی افراد دامن زده و حتی بخش‌هایی از فعالیت‌های انسان که ارتباط کمتری با این فناوری داشتند را به شدت به خود محتاج کرده است.

یکی از جنبه‌های زندگی مردم که اینترنت و فناوری اطلاعات تاثیر شایانی بر آن داشت، خرید کردن بود؛ در گذشته امکان خرید کردن برای افراد عادی بیشتر در شهر و استان محل سکونت خودشان میسر بود، اما با افزایش سطح دسترسی‌ها و از بین رفتن بسیاری از محدودیت‌ها در فضای مجازی، امروزه خرید کردن از هر شهر یا استانی در سرتاسر یک کشور و حتی خارج از کشور به وسیله اینترنت به راحتی امکان پذیر است.

در همین راستا مشاغل جدیدی برای معرفی بهتر کالاها به مردم و همچنین سهولت بیشتر در انجام فرایند خرید اینترنتی با عنوان «فروشگاه‌های اینترنتی» پدید آمده و به خاطر خدماتی که ارائه می‌دادند بسیار مورد استقبال طرفداران این سبک از خرید قرار گرفتند.

چندی پیش شکایاتی از سوی مشتریان این فروشگاه‌های اینترنتی در فضای مجازی مطرح شد به این صورت که برخی از دریافت کالایی متفاوت از آن چیزی که در سایت فروشگاه ثبت سفارش کرده بودند خبر دادند و برخی از گران‌فروشی نزدیک به دو برابری اجناس در فروشگاه‌های اینترنتی شکایت کردند.

در ادامه مستنداتی از شکایات کاربران فضای مجازی درباره خریدهای اینترنتی را مشاهده می‌کنید:

فرار از مصاحبه وقتی پای ضرر در میان است!

پس از انتشار این شکایات باشگاه خبرنگاران در مصاحبه‌هایی با مسئولان مربوطه، به پیگیری تفاوت قیمت یک محصول مشابه در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی تا سقف یک میلیون تومان پرداخت.

یکی از فروشگاه‌های اینترنتی که شکایت زیادی از آن در فضای مجازی ثبت شده بود فروشگاه «دیجی‌کالا» بود که هم در زمینه خطا در ارسال اجناس به دست مشتری و هم در زمینه تفاوت باورنکردنی قیمت اجناس با دیگر فروشگاه‌ها مورد هجمه قرار گرفته بود.

پس از تماس خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با تلفن گویای این فروشگاه و درخواست مصاحبه با یکی از مسئولان «دیجی‌کالا»، اپراتور این فروشگاه با تندی اعلام کرد که امکان مصاحبه با مسئولان این فروشگاه اینترنتی فراهم نبوده و خبرنگار فقط از طریق ارسال ایمیل می‌تواند با این مرکز مرتبط شود که فرایند پاسخ دهی به آن بسیار طولانی است.

تأمین‌کنندگان کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی، قیمت اجناس را تعیین می‌کنند

با پیگیری‌های انجام شده مصاحبه‌ای با مسئول یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال کشور ترتیب داده شد؛ در این مصاحبه به بررسی فرایند قیمت‌گذاری و اعلام نرخ اجناس بر روی سایت فروشگاه اینترنتی پرداخته شد:

علی شفایی مسئول یکی از فروشگاه‌های اینترنتی فعال در کشور گفت: تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینترنتی، تأمین کننده و دارنده تمام کالاهایی که عرضه می‌کنند و به فروش می‌رسانند نیستند، بلکه کالاها توسط تأمین کننده در فروشگاه اینترنتی عرضه می‌شود؛ البته در برخی موارد ممکن است فروشگاهی برای خود به صورت مجزا فروش اینترنتی راه‌اندازی کرده باشد که در این صورت کالای مورد نیازش را خودش تأمین می‌کند.

شفایی تصریح کرد: قیمت اجناسی که در هر فروشگاه اینترنتی ارائه می‌شود توسط تأمین کننده تعیین می‌شود؛ فروشگاه اینترنتی صرفاً بستری برای معرفی کالا از فروشنده به خریدار و واسطه‌ای بین این دو طرف محسوب می‌شود.

او ادعای اینکه دلیل تفاوت قیمت اجناس کالای مشابه در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، سود آن فروشگاه است را نفی کرد و ادامه داد: سود فروشگاه به صورت ثابت مانند سال‌های گذشته بر روی کالا اعمال می‌شود و در افزایش قیمت محصولات تأثیری ندارد.

شفایی گفت: سودی که در حال حاضر توسط فروشگاه اینترنتی بر روی کالا اعمال می‌شود مانند گذشته بوده و حتی از سال گذشته افزایش نیافته است، زیرا در فضای رقابتی موجود اعمال سودهای کلان بر قیمت کالاها فقط باعث دفع مشتری و سوق دادن او به سمت خرید از فروشگاه‌های دیگر می‌شود.

مسئول فروشگاه اینترنتی بیان کرد: وقتی تأمین‌کننده قیمتی را روی کالا می‌گذارد اگر ما بخواهیم قیمت را پایین‌تر از قیمت عنوان شده عرضه کنیم باعث ضرر می‌شود و باید مابه‌التفاوت آن را خودمان پرداخت کنیم و همچنین اگر بخواهیم آن کالا را غیرفعال کنیم، کسب‌وکارمان دچار اختلال می‌شود؛ پس ما در خریدوفروش اینترنتی ناچاریم سود ناچیزی را بر روی قیمتی که از تأمین کننده دریافت می‌کنیم اعمال کرده و در فروشگاه خود عرضه کنیم.

شفایی درباره دلیل تفاوت قیمت کالاهای مختلف و گران شدن روزافزون آن‌ها توضیح داد: تعیین قیمت‌ها، تفاوت آن‌ها و گرانی کالاها به دلیل فعالیت دلال‌ها و تأمین کننده‌هایی است که قیمت‌ها را به فروشگاه‌های اینترنتی عرضه می‌کنند.

او با اشاره به نبود نظارت بر روی عملکرد تأمین‌کنندگان عنوان کرد: سازوکار فعالیت اکثر فروشگاه‌های اینترنتی فعال در کشور در حال حاضر به همین منوال است؛ ما هم مجبور هستیم از خواسته‌های تأمین‌کنندگان کالاها تبعیت کنیم.

مسئول فروشگاه اینترنتی افزود: اگر بخواهیم خلاف خواسته این دلالان و تعیین کنندگان قیمت عمل کنیم باید فروشگاه اینترنتی را بسته و به کسب‌وکار خود پایان دهیم.

مسئول فروشگاه اینترنتی درباره نوسان شدید قیمت‌ها در بازار گفت: متأسفانه در حال حاضر قیمت‌ها به شدت در حال افزایش، تغییر و نوسان است؛ در گذشته قیمت‌ها به این صورت بود که از لیست ارسال شده توسط تأمین کننده تا ارسال لیست بعدی قیمت‌ها ثابت بود، اما در حال حاضر ما باید برای فروش هر جنس با تأمین کننده تماس گرفته و قیمت لحظه‌ای آن را بپرسیم. تأمین کننده فهرستی را برای ما ارسال می‌کند و قیمت لحظه‌ای آن را مشخص می‌کند.

شفایی اعلام کرد که دلیل تفاوت شایان قیمت کالاهای مشابه در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف، به روز رسانی نشدن لحظه‌ای قیمت‌های سایت است.

او همچنین درباره فعالیت فروشگاه اینترنتی «دیجی‌کالا» عنوان کرد: دیگر فروشگاه‌های اینترنتی را نباید با دیجی‌کالا مقایسه کرد، زیرا این فروشگاه در حال حاضر بر اساس عملکردی فعالیت می‌کند که در هیچ یک از فروشگاه‌های اینترنتی سطح کشور چنین سیستمی وجود نداشته و کسی نمی‌تواند به سبک دیجی‌کالا با او رقابت کند.

مسئول فروشگاه اینترنتی فعال در کشور بیان کرد: سامانه شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی فعال است. مردم برای شکایت می‌توانند با مراجعه به اتحادیه شکایت خود را از طریق پنل نماد ثبت کنند؛ اگر سایت مدنظر زیر نظر اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی فعالیت کند، به سادگی می‌توان از آن شکایت کرد و فرایند سخت و پیچیده‌ای ندارد.

او ادامه داد: برای جذب بیشتر مشتری باید خدماتی مانند ارسال رایگان جنس را ارائه داده تا فرد تشویق و ترغیب شود و از فروشگاه ما خرید کند؛ اگر چنین خدماتی را ارائه ندهیم و مشتری خود را جذب نکنیم توانایی خرید جنس‌های جدید و یا خرید کالا و انبار کردن آن‌ها را نخواهیم داشت، همچنین هزینه کافی برای ارائه خدمات ویژه به مشتری را نیز نمی‌توانیم تأمین کنیم.

منطق تأمین‌کننده: هرکسی نمی‌تواند با قیمت کالاها کنار بیاید کالا را نخرد!

در مصاحبه‌ای دیگر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به بررسی این موضوع از جانب تأمین‌کنندگان کالاهای مورد نیاز فروشگاه‌های اینترنتی پرداخت و با مسئول پاساژ ایران که یکی از تأمین‌کنندگان کلان کالاهای فروشگاه‌های اینترنتی است گفتگو کرد. این تأمین‌کننده در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه تعیین قیمت اجناس در فروشگاه‌های اینترنتی از سوی چه کسی صورت می‌گیرد اعلام کرد که این قیمت‌ها را خودشان تعیین می‌کنند.

او درباره علت تفاوت قیمت کالا در فروشگاه‌های اینترنتی مختلف توضیح داد: تفاوت قیمت در فروشگاه‌های اینترنتی بستگی به این دارد که هر فروشگاه چقدر خروجی و فروش داشته باشد؛ تأمین‌کننده، چون فروشنده است قیمت را تعیین می‌کند نه کسی دیگری.

این تامین‌کننده با اشاره به معیار قیمت‌گذاری بر روی اجناس عرضه شده در فروشگاه‌های اینترنتی بیان کرد: قیمت‌گذاری‌هایی که صورت می‌گیرد به درصد کمیسیون فروشگاه اینترنتی بستگی دارد؛ هرچه درصد کمیسیون فروشگاه بیشتر باشد قیمت جنس هم بیشتر اعلام می‌شود.

او ادامه داد: ما تأمین کننده هستیم؛ هر موقع بخواهیم قیمت را بالا برده و هر موقع بخواهیم قیمت را پایین می‌آوریم و در این راستا نیز قرار نیست شما قانع شوید!

مسئول پاساژ ایران با بیان اینکه هر بازار منطق منحصر به خود را دارد عنوان کرد: منطق بازار ما حکم می‌کند که اگر تعداد کالایی در فروشگاه کاهش یافت قیمت آن را افزایش دهیم و هر قیمتی بخواهیم روی کالا بگذاریم.

او در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر اینکه افرادی که توانایی خرید کالا با قیمت‌های بالا را ندارند چه باید بکنند؟ افزود: هر کسی نمی‌تواند کالای عرضه شده با قیمت اعلام شده را بخرد، خب نخرد!

این تأمین‌کننده فروشگاه اینترنتی درباره تأثیر شکایت از مجموعه‌اش توسط خریداران اظهار کرد: شکایت از فعالیت ما هیچ تأثیری در روند کاری‌مان ندارد، زیرا خریدار ما طبق توافق دو طرفه قراردادی را امضا کرده که نسبت به قیمت‌ها رضایت کامل دارد و شکایت در این زمینه هیچ تأثیری نخواهد داشت.

او سؤالات خبرنگار باشگاه خبرنگاران را نیمه تمام رها کرده و هنگام پرسش سؤال آخر به خبرنگار مهلت نداده و به تماس خود پایان داد. 

رسیدگی اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به شکایات مردم درباره گران‌فروشی فروشگاه‌های اینترنتی

پس از این اتفاقات، مصاحبه‌ای با رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی انجام شد. الفت نسب در این مصاحبه گفت: اینکه برخی از کالاها با اختلاف دو برابری قیمت در بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند فقط یک ادعاست؛ در صورتی که شکایت شود و این ادعا توسط اسناد اثبات شود، اتحادیه آن را پیگیری کرده و با متخلف قطعا برخورد خواهد شد.

او بیان کرد: یکی از مزایای فروشگاه‌های اینترنتی این است که مشتری می‌تواند به راحتی قیمت‌های فروشگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و قیمت بهتر را برگزیند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی درباره نظارت روی فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی بیان کرد: سازمان‌های مختلفی روی قیمت‌های اجناس فروشگاه‌های اینترنتی نظارت می‌کنند؛ بعضی از کالاهای اساسی قیمت‌های ثابت داشته که در تمام فروشگاه‌های اینترنتی این قیمت‌ها به صورت یکسان عرضه می‌شود، اما بعضی از کالاها که قیمت ثابت ندارند، قیمت‌های آن توسط افراد مشخص می‌شود و اگر تخلفی در این زمینه صورت بگیرد یا شکایتی اعلام شود، فاکتورهای خرید آن فروشگاه اینترنتی بررسی شده، سود متعارف و مالیات بر ارزش افزوده بر آن اضافه و در صورت تخلف به آن کسب‌وکار مجازی هشدار داده می‌شود. حتی در صورت نیاز کسب‌وکار به اداره تعزیرات معرفی می‌شود.

الفت نسب افزود: بیشترین نظارت بر روی فعالیت کسب و کار‌های مجازی از طرف سازمان تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد. اتحادیه کسب و کار‌های مجازی نیز در صورت شکایت از گرانفروشی کسب و کاری، آن را پیگیری می‌کند، امّا متولی اصلی آن، سازمان تعزیرات است؛ سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، وزارت صمت، مرکز اصناف و امور بازرگانی نیز از دیگر سازمان‌هایی هستند که بر این کسب و کار‌ها نظارت دارند.

او اظهار داشت: مشتری در صورت مشاهده موارد گرانفروشی باید شکایت خود را در سایت اتحادیه که لوگوی آن در صفحه اصلی سایت‌های فروش اینترنتی ثبت شده است، اعلام کرده تا اتحادیه بتواند به تخلف و شکایت‌ها رسیدگی کند. طبق اصل هشتم قانون نظام صنفی، در صورتی که هر صنفی مرتکب تخلف شود چه مجازی باشد و یا نباشد جریمه‌های خاصی متوجه او شده و با آن صنف برخورد خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی بیان کرد: فروشگاه‌های اینترنتی خودشان صاحب محصول نیستند بلکه یک نوع واسطه هستند که کالا را از بازار تهیه می‌کنند؛ ۹۰ درصد از کسب و کار‌های مجازی حکم واسطه‌گری را دارند در رقابت سنگینی هستند و در این اوضاع بازار و نوسان قیمت‌ها بعید است که بخواهند گرانفروشی انجام دهند، چون باعث از دست دادن مشتری و وارد شدن ضرر به فروشگاه می‌شود.

گزارش از عطیه طالب‌پور

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۳
مریم
۱۷:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
من از لوازم خانگی خرید کردم ۳ ملیون گرون تر باهام حساب کرد کوفتشون بشه
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام
فروشگاه های اینترنتی قیمت یک کالا رو مثلاً از صد هزار تومان نوشتن تا هفتصد هزار تومان چرا این همه اختلاف ؟!!!!
نیما
۱۷:۵۷ ۲۸ تير ۱۴۰۰
قسمت نظرات کاربران این سایت رو اگه ببینید خواهید دید بسیاری از خریداران از این سایت ابراز نارضایتی کردند بالا بودن قیمت نسبت به فروشگاههای دیگه یا جنس اشتباهی براشون فرستادند
من خودم هم متاسفانه از دیجیکالا چندین بار خرید کردم و جنس های مشکل دار و فیک برام فرستادند یک مورد رو براتون میگم دو سال پیش یک میکروفون بلوتوث در بخش به اصطلاح شگفت انگیز خریدم حدودا 230 هزار تومن یکی دو هفته بعد دیدم همونو در فروش عادی زده 60 هزار تومان هر چه قدر هم پیگیر شدم پاسخ ندادند حتی در قمت نظرات راجه بهش نظر گذاشتم و ابراز نارضایتی کردم هر دفعه با پاسخ نمتاسفانه نظر شما تایید نشد مواجه شدم . متاسفانه هیچ نظارتی نیست من نمی دونم واقعا اینهمه شکایت و نارضایتی نسبت به این سایت تو خود سایت دیجیکالا در قسمت نظرات گذاشته میشه آیا هیچ نهادی در این مملکت به اینمسله رسیدگی نمیکنه وقتی من خریدار پولم رو قببل از اینکه کالا بدستم برسه در لحظه به حساب شما واریز می کنم در قبالش انتظار دارم جنس مرد نظرم رو سالم و بدون ایراد دریافت کنم در غیر اینصورت من به هیچ وجه راضی نیستم آیا به نظر شمااین یک نوع اخاذی نیست ؟؟؟
ایرانی
۲۳:۵۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
متاسفانه جنس های فیک و پاسخگو هم نیستند کالا رو موجود دارند شما هم خریدی امروز به قیمت ثبت شده اگر تا قبل از زمان نحویل قیمت کالا یکم بره بالا دبه میکنند و یا کنسلش میکنند و یا میگن موجود نیست خیلی شارلاتانن و مطمینم به زودی ورشکست خواهد شد شک ندارم چون مردم خیلی ناراضی هستند پیک هاشون هم بی ادب و این که کالا رو به جای تحویل درب واحد سر کوچه تحویل میدن
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
دیجی کالا، مزخرف ترین فروشگاه اینترنتی است، از وقتی پنل فروشندگی رو ایجاد کرده، هر کسی رفته و یه حساب فروشندگی باز کرده، هرچی کالای دور ریختنی و به درد نخور داشته، با قیمت گزاف گذاشته برای فروش، دیجی کالا فقط درصدش رو میگیره و کاری نداره طرف چه کالایی رو برای فروش گذاشته و چه چیزی به دست مصرف کننده می رسد
صلاحی
۱۶:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من چند سالی میشه که از دیجی کالا خرید میکنم، وهر بار هم راضی بودم، چه از نظر قیمت، ارسال و ...
اگر هم مشکلی بوده، سر وقت و بی کم و کاست، هزینه مرجوعی ارسال شده.
خدا قوت میگم به دست اندرکاران دیجی کالا
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم صدا و سيما حساب شده مي خواهد ديجي كالا را تخريب كند اميدوارم ديجي كالا از شما به صورت حقوقي شكايت و پي گيري نمايد، قيمت دلار و طلا و ماشين و مسكن هم تقصير ديجي كالا است
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من تا حالا 3 یا 4 بار از دیجیکالا خرید کردم، هر دفعه هم جنساش فیک و تقلبی بوده. از این فروشگاه ها خرید نکنید.
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من تا حالا 3 یا 4 بار از دیجیکالا خرید کردم، هر دفعه هم جنساش فیک و تقلبی بوده. از این فروشگاه ها خرید نکنید.
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
قطعا این شرکت ها مانند دیجی کالا از پشتوانه سیاسی وخیلی قوی برخورداراست تمام مطالب فوق صحیح واین هم باید اضافه نمود که پرداخت در محل نیز از مزایای این فروشگاه برداشته شده است وهیچ نظارتی نیز وجود ندارد
امید محمدی
۱۴:۱۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مثل بقیه موارد ما که برعکس روال دنیاست فروشگاه های مجازی به جای اینکه ارزونتر از فروشگاه های حقیقی به 1000 دلیل باشند گرانتر هستند متاسفانه ما فقط نسبت به مردم خودمون زرنگ هستیم وقتی هم که کالا به خارجیها می فروشیم ارزونتر می دیم وگرانتر همون کالا رو به مردم خودمون غالب میکنیم
علی
۱۳:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام

متاسفانه نظر بنده رو تایید نکردید.
#آزادی بیان
آرمان
۱۳:۲۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
شاید شما هم اون فیلمها و تصاویری که از انبارهای دیجی کالا تو اینترنت هست رو دیده باشین،

با وجود این انبارهای شلوغ، وجود این همه مشتری ناراضی و شاکی یجور تناقضه. این نشون میده اخباری که از موفقیت‌های دیجی کالا رو سایتها گذاشته میشه، بیشتر به طبل توخالیه شبیهه و نشان دهنده یجور پروپاگانداست که دیجی کالا بی رقیبه و روز به روز داره بزرگتر میشه
من چنتا سایت معتبر دیگه هم دیدم زیر اخباری که از دیجی کالا گذاشتن، ده‌ها نفر تو کامنت‌ها گلایه کردن.
میبینید چقدر بی‌شرم ان؟ حتی به سوال خبرنگار هم جواب درست نمیدن چه برسه مشتری.

با این روند، سقوط دیجی کالا حتمیه. «مشتری» حرف اول و آخر رو میزنه و اصل «روز اول شروع به‌کار» چیزیه که دیجی کالا از همون روز دوم از یاد برد.

میدونم، روزی میرسه که استارتاپی شبیه آمازون تو همین ایران خودمون از صفر شروع بکار میکنه و ابوهت توخالی دیجی رو از بین میبره. مشتری تعیین کننده همه چیز هست.
آرمان
۱۳:۲۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
شاید شما هم اون فیلمها و تصاویری که از انبارهای دیجی کالا تو اینترنت هست رو دیده باشین،

با وجود این انبارهای شلوغ، وجود این همه مشتری ناراضی و شاکی یجور تناقضه. این نشون میده اخباری که از موفقیت‌های دیجی کالا رو سایتها گذاشته میشه، بیشتر به طبل توخالیه شبیهه و نشان دهنده یجور پروپاگانداست که دیجی کالا بی رقیبه و روز به روز داره بزرگتر میشه
من چنتا سایت معتبر دیگه هم دیدم زیر اخباری که از دیجی کالا گذاشتن، ده‌ها نفر تو کامنت‌ها گلایه کردن.
میبینید چقدر بی‌شرم ان؟ حتی به سوال خبرنگار هم جواب درست نمیدن چه برسه مشتری.

با این روند، سقوط دیجی کالا حتمیه. «مشتری» حرف اول و آخر رو میزنه و اصل «روز اول شروع به‌کار» چیزیه که دیجی کالا از همون روز دوم از یاد برد.

میدونم، روزی میرسه که استارتاپی شبیه آمازون تو همین ایران خودمون از صفر شروع بکار میکنه و ابوهت توخالی دیجی رو از بین میبره. مشتری تعیین کننده همه چیز هست.
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من که از دیجیکالا زیاد خرید میکنم تا حالا هم راضی بودم.
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
لطفا همه نظرات را قابل مشاهده کنید تا مردم آگاه باشند و به همه ی فروشگاههای اینترنتی اعتماد نکنند و سراغ آنهایی بروند که اولا گرانفروشی نداشته باشند و قیمتها را مناسب و حتی از بازار ارزانتر بدهند و ثانیا زمان تست بیشتر بدهند و ثالثا کالای خریداری شده مرجوع و قابل بازگشت باشد و کالای خریداری شده همراه تمام قطعات و لوازم جانبی و سایر محتویاتش در داخل بسته بندی اکبندش وجود داشته باشد و قطعه ای از کالا برداشته نشود که این واقعا حرام و ظلم به خریدار است و رابعا مسئولین و کارمندان آن فروشگاه به حقوق خریدار ان احترام بگذارند و خوش برخورد و انتقاد پذیر در رابطه با سرویس دهی و ارئه خدماتشان باشند
کلثوم کرمیان
۱۳:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من هم هر چی خاک و کود ازشون خریدم
هر چی دربارشون درج شده بود دروغ محض بود و برعکس اتفاقا
اوقت خواستم کالاهای خودمو توش بفروشم کلی سختگیری بیربط داشتن منصرف شدم
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
منم گوشی خریدم دکمه هاش کار نمیکردن
پوریا
۱۱:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اصلا انگار نظارتی روی قیمت اجناس و خدمات فروشگاه های اینترنتی نمیشه.
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
درحال حاضر درتمام بازارها قیمت ها نجومی است ودولتی هم نداریم که برقیمتها نظارت کنه، چون خود عامل گرانی است!؟!؟ بنزین گران رابه مردم تحمیل کرد وامروز که نفت مان فروش ندارد وبازار نفت جهانی افت کرده، باز قیمت بنزین درایران تغییری نکرد!؟! چون دولت نمی خواهد!؟!؟ بقیه قیمتهای نجومی هم ریشه دردولت مریض ما دارد!؟!؟!
محمد امین
۱۱:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
من پدرم هفته پیش از دیجی کالا اره برقی سفارش داد و آوردند و هیچ مشکلی نداشت درست هم آوردن
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
دلیلش میخوان نیومده راه صد ساله رو یه شبه برن
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه نظارت نیست. بنده شاهدم برای خرید قفل آسانسور به بازار مراجعه کردم یه مغازه گفت۸۰تومن- یه مغازه گفت۱۰۰تومن- یه مغازه گفت۱۲۰ تومن!. یعنی من میتونم بازار ایران چه بازار گوشی چه بازار ماشین چه بازار مسکن چه بازار دیگر اجناس شیرتوشیر و هرج مرجه هرکسی عشقی عشقی واسه محصولاتش قیمت گذاشته. باید تو بازار دنبال کسایی باشی که انصاف دارن تا از اونا خرید کنی.
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
تو این وضعیت باید تو همه بازارها دنبال یه مغازه چی با انصاف باشی تا خریدهاتو از اون کنی. الان دوران دورانه انصافه دوران عدل عدالت تمام شده!
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بنده خودم تامین کننده دیجیکالا هستم
چند روز پیش یه ایمیلی برا همه فرستادن که درصد فروش بالا رفته
قبلا برا دسته بندی ما ده درصد بود الان دوازده درصد شده
بجای اینکه پایین بیارن میبرن بالا:| با این وضعیت منم باید قیمتو بالا ببرم :| مالیاتو از ما میگیرن حق بسته و جریمه و هزارا کوفت دیگه بزور میگیرن
هزینه ارسال هم از دو طرف میگیرن حدود 13 تومن از خریدار دو سه تومنم از فروشنده
حالا کاری نداریم که یه ماه پول ما بلوکه میشه و بعد یک ماه پرداخت میکنن(آخر ماه صورتحساب صادر می کنن آخر ماه بعدیش پرداخت میکنن)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
همه فروشگاه ها به این شکل نیستند. و بسیاری از این فروشگاه ها با ارسال محصول خوب و به موقع برای مشتریان خود بسیار عالی عمل میکنند. علاوه بر این این فروشگاه ها توانسته اند میزان صادرات کشور را نیز به خاطر در دسترس بودن برای مشتریان خارجی افزایش چشمگیری بدهند. دنیا در حال پیشرفت است و برای چند سال آینده قطعا بسیاری از مشاغل سنتی باید تعطیل شوند و بسیاری از مغازه ها و پاساژها جمع میشوند.
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
والا من تا حالا با دیجیکالا و یا هیچکدوم دیگه از فروشگاه های اینترنتی معتبر به مشکل نخوردم.
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
هنزفری گرفتم هفتاد هزار تومان. همون هنزفری تو بازار بیست وپنج هزار .
یک قطعه ریز ماشین ریش تراش کرفتم ۱۰ هزار تو بازار ۳ هزار بود. دیجی کالا بسیار گران میفروشه
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
قیمت با تخفیفشم از قیمت بدون تخفیف بازار بیشتره
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مطمئنی جنسش اصل بوده، برند مشابه میزنن به اسم اصلی بهت میندازن
امیرحسین
۰۹:۳۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
دیجی کالا با وجود رشد حبابی و استخدام چند هزار نفر، با روال کنونی قطعا یکروز سقوط میکنه، همونطور که غول های بین المللی مثل نوکیا و خیلی از کمپانی های دیگه بخاطر یکه تازی و غروری که بهش دچار شدن سقوط کردن.
دلیل اصلی این بی کیفیتی دیجی کالا، یکه تازی کردن و بی رقیب بودنش هست. تو آینده ورشکست هم نشه در قالب یه شرکت کوچیک سر پا میمونه و اون چندهزار جوان پر انگیزه و انرژی از کار بیکار خواهند شد.
مطمعنم یه روز یه رقیب خیلی جدی، مثل آمازون تو ایران ظهور میکنه و دیجی کالا رو به بد چالشی دچار خواهد کرد...
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
حتما سقوط میکنه
امید محمدی
۱۴:۱۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
احسنتم
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ما همین امروز سه تا شکایت به تعزیرات و اتحادیه کسب و کار های فضای مجازی و قوه قضائیه فرستادیم
وکلا گفتند شکایت از فروشگاه های اینترنتی براساس گران فروشی در دوران کرونا و سوء استفاده از وضعیت موجود هست
در صورت انجام نادرست روند بررسی شکایت، به دیوان عدالت اداری ارجاع داده میشه تا به صورت علنی تحت پی گیری و بررسی قرار بگیره
ناشناس
۰۸:۳۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
درود ، برای من قرار بود دیجی کالا یک شارژر بفرستد .
تامین کالا از شرکت واسطه انجام نشد .
البته دیجی کالا یک مبلغی به عنوان هدیه در خرید بعدی برایم ثبت کرد .
بنده اتفاقا راضی هم بودم . زیرا دیجی کالا شرکت واسطه را تنبیه کرده است و این یعنی نظم در دیجی کالا .
اگر شرکتی ، جنس ندارد نباید برای فروش بگذارد و انبار داری اش را بایستی بروز کند .
با تشکر از دیجی کالا
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
برای بنده هم همینجوری شد .
شرکت واسطعه قطعه نداشت و قیمت زده بود .
البته دیجی کالا ان شرکت را موظف به پرداخت غرامت کرد .
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ما که هرچی از دیجی خریدیم، تقلبی بود که به اسم اصلی می فروخت.
دیجی نابود میشه. حالا ببین کی گفتم!