سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مرغ وارد کانال ۱۲ هزار تومان شد

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ گرم با افزایش ۵۵۰ تومانی نسبت به هفته گذشته به ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۱۰۰ تا ۸ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ گرم برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۱۵۰ تومان است.

به گفته وی، نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده نسبت به هفته گذشته ۴۰۰ تومان و مرغ گرم ۵۵۰ تومان رشد قیمت داشته است.

حجت با اشاره به دلایل گرانی قیمت مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به خرید پشتیبانی امور دام تا حدودی تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار شده است که این امر در کنار مکاتبه اخیر وزیر جهاد کشاورزی به پشتیبانی امور دام و تاکید بر موضوع خرید مرغ از مرغداران با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان منجر به بهبود قیمت مرغ در بازار شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی مرغ از مرغداران نسبت به گذشته یک هزار و ۸۰۰ تومان افزایش داشته است، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی مرغ با سطح بازار حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تومان اختلاف دارد که با این وجود مرغداران در سایه زیان در حال حرکت هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده بازار مرغ گفت: با توجه به بحث خرید پشتیبانی امور دام از مرغداران به مرور به سمت قیمت تمام شده تولید پیش می‌رویم.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ گرم برحسب نهاده‌های مصوب را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان و نهاده‌های ترکیبی را ۱۶ هزار تومان به بالا اعلام کرد.

به گفته حجت، هر چه قدر سهم نهاده از بازار آزاد بیشتر شود، قیمت تمام شده تولید بالا می‌رود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از کاهش میزان جوجه ریزی خبر داد و گفت: بنابر آمار در ماه گذشته ۹۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد مرغداری صورت گرفت که این میزان جوجه ریزی نسبت به ماه‌های قبل افت کرده است.

وی ادامه داد: طی ۲ تا ۳ ماه اخیر با شیوع ویروس کرونا بازار مصرف چندانی برای مرغ وجود نداشت که با بازگشایی رستوران و تالار‌های پذیرایی و ازدیاد تقاضا برای خرید، قیمت مرغ به سطح تعادلی متوسط ۱۵ هزار تومان می‌رسد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی مرغ بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده که ۲ نوع خرید تضمینی دارد به گونه‌ای که بخشی از مرغ‌های تولیدی با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌شود که تقاضایی در بازار وجود ندارد و مرغ‌های تا سایز ۱۶۰۰ گرم با نرخ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

عرضه ذرت کماکان قطره چکانی است

این مقام مسئول قیمت مصوب هر کیلو ذرت در بنادر را یک هزار و ۵۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ مصوب نهاده‌های دامی، قیمت واقعی مرغ ۱۵ هزار تومان است، در غیر این صورت قیمت واقعی مرغ با احتساب نهاده در بازار آزاد ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان است که با این وجود دستگاه‌های مسئول بر روند توزیع نهاده باید نظارت بیشتری داشته باشند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه هزینه تمام شده تولید متفاوت است، اظهار کرد: هزینه تمام شده مرغداران ترکیبی از نهاده دولتی و نهاده آزاد است به طوریکه با احتساب ترکیب نهاده دولتی و آزاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ ۱۵ هزار تومان و نهاده آزاد ۱۷ هزار تومان است.

به گفته وی، طی ماه های اخیر مرغداران در فروش مرغ متحمل زیان هستند، اما با بهبود نسبی قیمت مرغ انگیزه مرغداران برای جوجه ریزی افزایش یافت که امیدواریم تا پایان هفته با بهبود قیمت مرغ، تولیدکنندگان دچار چالش نشود.

این مقام مسئول افزود: در بحث خرید مرغ با سایز مناسب ۱۶۰۰ گرم،میزان مصرف نهاده ها پایین تر است که با این وجود صنعت نسبت به گذشته ارزبری کمتری دارد.

حجت با اشاره به اینکه نرخ منطقی مرغ در بازار متفاوت است، بیان کرد: با توجه به قیمت گوناگون نهاده های دامی، قیمت واقعی مرغ متفاوت است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت فعلی جوجه یکروزه با نرخ تمام شده تولید یک هزار و ۱۰۰ تومان اختلاف دارد که افزایش قیمت جوجه یکی از عوامل نوسان قیمت مرغ گوشتی در بازار به شمار می رود.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت واقعی هر کیلو مرغ متناسب با نرخ نهاده های دولتی ۱۵ هزار تومان است.

این مقام مسئول با انتقاد ازشرایط کنونی بازار نهاده های دامی بیان کرد: اگر ارتباطی بین مجموعه واردکنندگان با تشکل‌های مرغداران گوشتی، مرغداران تخم گذار و دامداران صورت گیرد، قیمت نهاده به سطح منطقی می‌رسد.

حجت ادامه داد: اگر پشتیبانی امور دام به طور متوسط روزانه یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تن مرغ از مرغداران خریداری کند، بازار به تعادل می رسد.

حجت در پایان با اشاره به اینکه کمبود ذرت نسبت به کنجاله سویا نمود بیشتری دارد، تصریح کرد: عرضه ذرت کماکان به صورت قطره چکانی با نرخ‌های کاذب در بازار آزاد توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با ارز دولتی بهشون دان مرغ میدن ولی مرغ به قیمت بازار جهانی و هر قیمتی که به عراق و ترکیه بفروشن به ما می فروشن.ایا سوبسید و رانت نیست؟
ناشناس
۰۵:۵۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
پریروز مرغ 13 تومنی خریدم
چی دارید میگید؟!
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کانال ۱۲۰۰۰تومن کانال چنده؟؟؟؟؟