سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سندرم شبه کرونای کودکان در اروپا تاکنون دو قربانی گرفته است

یک نهاد بهداشتی در اروپا اعلام کرد سندرم التهابی که با شیوع ویروس کووید-۱۹ در میان کودکان شایع شده تاکنون ۲۳۰ کودک اروپایی را مبتلا کرده و جان دو نفر از آن‌ها را هم گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا که در سوئد مستقر است در گزارشی روز گذشته اعلام کرد تاکنون دو کودک، یکی در انگلیس و دیگری در فرانسه، بر اثر ابتلا به سندرم التهابی که به تازگی و با شیوع کووید-۱۹ در میان کودکان شیوع یافته است، جان باخته‌اند.

در فرانسه، هفته گذشته یک پسر ۹ ساله در شهر مارسی پس از آنکه در معرض ویروس کرونا قرار گرفته بود علائمی مانند بیماری کاوازاکی پیدا کرد و بعد جان باخت. با این حال، این کودک هیچ یک از علائم بیماری کرونا را نداشت. محققان فرانسوی از بستری شدن ۱۷ کودک دیگر در بیمارستان پاریس با علائم شبیه بیماری کاوازاکی خبر دادند.

این بیماری که به عنوان سندرم التهاب مالتی سیستماتیک کودکان (PIMS) شناخته می‌شود علائم مشابهی مانند شوک سمی و بیماری کاوازاکی از جمله تب، بثورات پوستی، تورم غدد لنفاوی و در موارد حادتر التهاب قلب دارد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است پزشکان نسبت به این سندرم نادر هشیار باشند، اما هنوز ارتباط میان این سندرم و بیماری کووید-۱۹ نامشخص مانده است. تدروس گبریوسووس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در این خصوص روز جمعه گفت «از همه پزشکان در سراسر جهان می‌خواهم با مقامات این سازمان همکاری کنند و هشیار باشند تا این سندرم را در کودکان زود تشخیص دهند.»

بنا به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سندرم در طول شیوع کرونا گسترش یافته است، اما کودکانی هم بودند که تست کووید-۱۹ آن‌ها منفی بوده است.

ویروس جدید کرونا تاکنون از میان سالمندان و یا افرادی که از شرایط جسمانی خوبی برخوردار نیستند قربانی گرفته، اما گزارش‌های اخیر در مورد سندرم کودکان سبب افزایش این نگرانی شده است که این بیماری جدید احتمال دارد برای کودکان کشنده‌تر باشد.

نهاد سلامت اتحادیه اروپا پیشنهاد داده است این سندرم را به عنوان یک عارضه احتمالی کووید-۱۹ در نظر گرفته شود.

این سندرم ابتدا در آمریکا مشاهده شد. براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا تاکنون ۱۰۰ مورد از این سندرم در ایالت نیویورک مشاهده شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.