سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پراید عامل گرانی خودرو / توقف تولید را به زمان دیگر موکول کنید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: توقف تولید ۲ مدل خودرو پراید بدون جایگزینی محصولات در خطوط تولید، قیمت‌های سرسام آور را به همراه داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رمضانعلی سبحانی‌فر  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: توقف تولید پراید عامل افزایش قیمت خودرو است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم و محدودیت واردات خودرو و نبود خودر‌وهای جایگزین، سازمان استاندارد توقف تولید خودرو پراید را به زمان دیگر موکول نماید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توقف تولید خودرو پراید تامین خودرو در بازار را دچار مشکل کرده و برخی سودجویان در پی خریداری و نگهداری این خودرو شده‌اند.

سبحانی فر بیان کرد: همچنین در شرایط کنونی سایر خودرو‌ها نمی‌توانند نیاز‌های جامعه به ویژه اقشار کم درآمد را تامین کنند که این عوامل افزایش قیمت خودرو را رقم زده است.
 
او تصریح کرد: راهکار اجرایی در شرایط کنونی ممنوعیت توقف خودرو پراید از سوی سازمان استاندارد و تداوم تولید آن با رعایت سایر استاندار‌های لازم است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با محدودیت تردد و کاهش سرعت خودرو پراید در جاده‌ها و در پی آن اعمال قوانین راهنمایی و رانندگی، می‌توان آمار حوادث و تلفات جاده‌ای را تا حدودی کاهش داد.

سبحانی فر با بیان اینکه قیمت خودرو بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین می‌شود بیان کرد: توقف تولید خودرو پراید زمانی جلو نوسانات بازار خودرو و سوء استفاده سوداگران را می‌گیرد که با تولید خودرو ارزان و جایگزین اقشار کم درآمد توان خرید داشته باشند.

او اظهار کرد: همچنین باید با اعمال محدودیت برای ثبت نام خودرو تمهیداتی فراهم شود که ثبت‌نام کنندگان خودرو را برای استفاده و رفع نیاز و نه به عنوان کالای سرمایه‌ای خریداری کنند.
 
انتهای پیام//ف.غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امید
۰۸:۳۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام yjc لطفا در مورد گرانیه نیسان وانت هم بگین اونا بدونه اجازه پارسال خیلی افزایش قیمت دادن باز الان میخوان گرون کنن