سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش چند مورد احتمالی ابتلا به کرونا در آمریکا همزمان با اعلام شیوع آن در چین

شبکه تلویزیونی سی‌جی‌تی‌ان با یک بیمار در فلوریدای آمریکا مصاحبه کرد که گفته شده همزمان با اعلام شیوع کرونا در چین، علائم ابتلا به این بیماری را داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا اعلام کرد کووید- ۱۹ از مدت‌ها قبل در این کشور وجود داشت، اما نادیده گرفته می‌شد.

در حالی که گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های محلی در فلوریدا نشان می‌دهد کووید-۱۹ ماه‌ها قبل از اعلام رسمی نخستین مورد ابتلا در این کشور وجود داشته است، شبکه تلویزیونی چاینا گلوبال (سی‌جی‌تی‌ان) با یک بیمار مصاحبه کرد که گفته است او با مسئولان درباره علایم خود صحبت کرد، اما سخنان او از سوی مسئولان نادیده گرفته شد.

بر اساس گزارش‌ها، در روز یکم ماه ژانویه (یازدهم دی) -همان روزی که چین از مشاهده نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا خبرداده بود- دست‌کم ۱۷۰ بیمار در فلوریدا علائمی در ارتباط با کووید-۱۹ را گزارش کردند. مقامات فلوریدا در روز یکم ماه مارس (یازدهم اسفند) از مشاهده دو مورد ابتلا به کووید-۱۹ خبر دادند. 

«تایس تِپِر» ۶۷ ساله یکی از این افراد است و او تقریبا همه علائم ویروس کرونا را یک ماه قبل از گزارش نخستین مورد ابتلا به این ویروس در فلوریدا را داشت. او گفت: «این علائم با سردرد آغاز شد و سردرد بسیار عجیبی بود. بعدا چشمهایم به شدت خارش داشت و به شدت هم خشک شده بود. من با سرفه از خواب بیدار می‌شدم و این سرفه بسیار بدی بود و تب شدیدی داشتم و در سینه‌ام هم احساس درد می‌کردم.»

تپر در روز سوم ماه فوریه (چهاردهم بهمن) به مرکز درمانی ناپل در فلوریدا رفت تا از او تست گرفته شود. او گفت: «آن‌ها از من تست آنفلوآنزا گرفتند. من از آنجا خارج شدم در حالی که همچنان بیمار بودم. من هفت روز بعد هم مریض بودم.»

او پس از آن که گزارش‌هایی درباره تست پادتن کووید-۱۹ شنید، یک شرکت را پیدا کرد تا این تست را برای او انجام دهد.

ایوته چگوین، مدیر بخش تحقیقات در آزمایشگاه اینترلب، در سخنانی گفت: «در همان هفته نخستی که گرفتن آزمایش در کشور آغاز شد، او آمد و ما از او تست گرفتیم و تست او مثبت شد. بدن او شروع به تولید پادتن IgG کرد و ما به همین دلیل می‌خواستیم از او آزمایش بگیریم، زیرا ما می‌خواستیم ببینیم تا چه مدت این IgG مثبت باقی خواهد ماند.»

نخستین آزمایش از او در روز هشتم ماه آوریل (بیستم فروردین) گرفته شد و آزمایش دوم هم یک ماه بعد انجام شد. هر دو آزمایش در ارتباط با پادتن ویروس کرونا مثلت شدند. این شرکت اعلام کرد میزان دقت و حساسیت تست ۹۶ درصد است.

چگوین گفت: «بر اساس مشاهدات من، قبل از این که آن‌ها اعلام کنند این (ویروس) وجود داشت.»

طی هفته گذشته، دو روزنامه محلی در فلوریدا -پالم بیچ پست و میامی هرالد- بر اساس علائم بیماران نخستین موارد احتمالی این ویروس را شناسایی کردند. مقامات بهداشتی این ایالت بین یکم ژانویه (سوم دی) تا ۲۹ ماه فوریه (دهم اسفند) سال ۲۰۲۰ بیماران مشکوک به کرونا را شناسایی و مستند کردند.

مری جو ترپکا، استاد ویروس شناسی در دانشگاه بین‌المللی فلوریدا، در سخنانی گفت: «فکر می‌کنم بسیار محتمل است که این ویروس در اینجا از قبل‌تر وجود داشته است. در ماه‌های ژانویه و فوریه که فصل شیوع آنفلوآنزا نیز هست، تقریبا غیر ممکن است که بتوان تشخیص داد ایا این آنفلوآنزاست یا خیر.»

تپر گفت زمانی که تلاش کرد در این باره با مسئولان محلی صحبت کند که به این ویروس مبتلا شده است، سخنانش نادیده گرفته شد. او گفت: «هیچ کسی با من تماس نگرفت. اداره بهداشت اصلا با من تماس نگرفت.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.