سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به آبیاری تحت فشار تجهیز شد

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: ۸ هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی مهاباد هم اکنون با روش نوین آبیاری می‌شود.

سعیدیان معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: با توجه به تسهیلات بلاعوضی که دولت برای اجرای سامانه‌های آبیاری نوین اختصاص داده، این شهرستان تاکنون ۸ هزار و ۳۱۰ هکتار از اراضی کشاورزی خود را به این سامانه تجهیز کرده است.

او با اعلام اینکه تا کنون ۵۰ درصد این شهرستان با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری شده است، افزود: تجهیز این سامانه در قالب طرح‌های تجمیعی و خرده مالکی است و اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار بوده و این طرح‌ها بصورت کمک بلاعوض دولتی از طریق تسهیلات بانکی و یارانه‌ای بوده است.

سعیدیان افزود: امسال ۸۷ هکتار دیگر به سامانه نوین آبیاری تجهیز و تسهیلات بلاعوض برای هر هکتار از آبیاری قطره‌ای ۱۷ و نیم میلیون تومان و برای آبیاری بارانی ۱۰ و نیم میلیون تومان اعطا می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد تصریح کرد: اجرای عملیات خرده مالکی از سال ۸۶ و تجمیعی از سال ۹۵ بوده که در سال‌های اخیر برای کمک به احیای دریاچه ارومیه شتاب بیشتری گرفته است.

سعیدیان با اشاره به اینکه یکی از مهمترین راهکار‌های استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی، بهره گیری از سامانه‌های مختلف آبیاری تحت فشار است، یادآور شد: کشاورزان مهابادی در زمینه راه اندازی سامانه نوین آبیاری در آذربایجان غربی پیشتاز هستند.

انتهای پیام / س خ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.