سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در استان کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به راه اندازی ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی صابر معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به راه اندازی ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در استان طی سال گذشته، گفت : طبق برنامه امسال ۲۰ واحد اقامتگاه بوم گردی دیگر در استان راه اندازی خواهیم کرد.

او از هدفگذاری برای راه اندازی ۲۰ واحد اقامتگاه بوم گردی جدید در استان خبر داد و گفت : هرچند سال گذشته بنا داشتیم تعداد واحد‌های بوم گردی استان را به ۵۰ واحد برسانیم، اما متاسفانه از اواخر بهمن باتوجه به شیوع بیماری کرونا و دستور وزارتخانه روند صدور پروانه بهره برداری متوقف شد و نتوانستیم به این هدف برسیم.

او بااشاره به آغاز مجدد فرآیند صدور پروانه بهره برداری اقامتگاه‌های بوم گردی از اوایل اردیبهشت، گفت: طی یک ماه اخیر چهار پروانه بهره برداری اقامتگاه‌های بوم گردی جدید در استان صادر کرده‌ایم.

معاون گردشگری استان افزود: طبق برنامه در تلاشیم تا پایان امسال که رویداد گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ را داریم، با راه اندازی ۲۰ واحد جدید دیگر، تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان را به ۶۰ واحد برسانیم و تا پایان سال ۱۴۰۰ هم ۱۰۰ اقامتگاه بوم گردی در استان داشته باشیم.

او بااشاره به حمایت‌های میراث فرهنگی استان از سرمایه گذارانی که قصد راه اندازی اقامتگاه بوم گردی دارند، افزود: برای حمایت از این سرمایه گذاران تسهیلات خوبی در نظر گرفته‌ایم، بگونه‌ای که یک سرمایه گذار با ۳۰ درصد آورده می‌تواند ۷۰ درصد تسهیلات دریافت کند.

صابر از احتمال عدم افزایش تعرفه اقامتگاه‌های بوم گردی استان تا پایان تابستان خبرداد و گفت: در حال حاضر بسته به درجه اقامتگاه بوم گردی بصورت میانگین هزینه یک شب اسکان در اقامتگاه‌های بوم گردی بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان برای هر نفر است.

او از افتتاح اولین اقامتگاه سنتی در شهر کرمانشاه طی روز‌های آینده هم خبرداد و گفت: این اقامتگاه سنتی در بنای تاریخی خانه یزدی و توسط مالک بنا راه اندازی می‌شود که برای آماده سازی آن حدود دو میلیارد تومان هزینه شده است .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.