سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود ۲ محصول جدید شرکت پشم شیشه به بازار

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران گفت: شرکت پشم شیشه ایران دو محصول جدید بومی سازی شده دانش تولید را به بازار ارائه کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فریبرز رضازاده مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران گفت: برای جلوگیری از خروج ارز، اتلاف انرژی و استفاده در مخازن نفتی دو محصول جدید بومی سازی شده دانش بنیاد این شرکت به بازار ارائه شد.

او با بیان اینکه محصولات شرکت پشم شیشه ایران به عنوان عایق‎های صوتی و رطوبتی برای عایق کاری در صنایع، ساختمان‎ها، سوله سازی، سالن‎های آمفی تئاتر برای عایق صوت و بخش‎های مختلف بیمارستان و بسیاری جا‌های دیگر مورد استفاده قرار می‎گیرد، افزود: پارسال، سال بسیار خوبی برای شرکت پشم شیشه ایران بود و دو محصول جدید را وارد بازار کرد.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران بیان کرد: این شرکت پارسال موفق به تولید دو محصول به نام مینرال وول و رزیلینت بلنکت شد؛ محصول مینرال وول، یک عایق حرارتی و صوتی ساختمانی است که می‎تواند مشکلات امروز آپارتمان سازی در کشور که همان بحث انتقال صدا از دیواره‎هاست را با استفاده از این محصول در بدنه ساختمان‎ها مرتفع سازد. همچنین در کشور‌های سردسیر که دمای هوا بسیار پایین و سرمای هوا بسیار شدید است بسیار پرکاربرد و از اتلاف انرژی جلوگیری می‎کند.

رضازاده ادامه داد: این محصول از طریق فرآیند مهندسی معکوس از روی محصولات شرکت‌های رقیب خارجی تولید شده و به نوعی بومی‌سازی دانش تولید است.

او عنوان کرد: این محصول رقیبی برای مینرال وول تولیدی ترکیه که بازار کشور‌های منطقه را در دست دارد. البته تولید این محصول با رویکرد صادراتی انجام شد، در گام اول بازار صادراتی ما کشور جمهوری آذربایجان بود که به زودی به عنوان رقیب محصولات ترکیه وارد بازار‌های روسیه، گرجستان و دیگر کشور‌های همسایه نیز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران ادامه داد: محصول رزیلینت بلنکت نیز که در مخازن نفتی و گازی کاربرد دارد که یک عایق بسیار پرطرفدار در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است. تا پیش از این شرکت‌های نفتی، گازی و پتروشیمی، این عایق را از خارج از کشور وارد می‌کردند که در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، واردات این محصول به سختی امکان پذیر بود.

رضازاده اضافه کرد: عمده رزیلینت بلنکت مصرفی شرکت‎هانفتی تا پیش از این، از آلمان وارد می‎شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چشم انداز ما در سال جدید افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تولید مورد سفارش صنایع است، اظهار کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‎های مردم در ساختمان‎های امروزی بحث انتقال صدا و اتلاف انرژی است که خوشبختانه با تولید و استفاده این محصول در بدنه و دیواره ساختمان این مشکل برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران تصریح کرد: از طرح‌های که امسال اجرا می‌شود کاهش ۴۰ درصدی ضایعات تولید است تا با کاهش ضایعات و بازگشت آن به چرخه تولید، بتوانیم بهره وری را افزایش داده و از منابع موجود بیشترین استفاده انجام شود. همچنین قرار است امسال افزایش ۳۰ درصدی تولید محصولات صادراتی صنعت پشم شیشه ایران را بیش از گذشته جهانی کنیم.

او از اجرای طرح فروش و سفارش الکترونیکی محصولات در شرایط کرونایی هم خبر داد و در این خصوص گفت: این طرح در مرحله ایجاد زیرساخت‎های لازم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت پشم شیشه ایران همچنین بازار هدف صادرات محصولات تولیدی این شرکت را کشور‌های عراق، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان، قزاقستان و روسیه اعلام کرد.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.