سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت نام بیش از یک هزار دانشجو و عضو هیئت علمی در سامانه پایش

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از ثبت نام یک هزار و ۴۱۰ دانشجو و عضو هیئت علمی این واحد دانشگاهی در سامانه طرح پایش خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: تاکنون یک هزار و ۴۱۰ دانشجو و اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی در سامانه طرح پایش ثبت نام کرده‌اند و بیش از ۹۵۰ پروپوزال در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در بارگذاری شده است.
 
او افزود: طرح «پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه ای» با عنوان «پایش» از ششم آذر ۹۷ به صورت رسمی رونمایی شده و درصدد عملیاتی کردن چشم‌انداز و راهبرد‌های سند دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان دانشگاه پیشرو می‌باشد.

رحیمی اضافه کرد: یکی از فصل‌های این سند که در دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اجرا درآمده، ساماندهی نظام موضوعات، پژوهش ها، پایان نامه ها، رساله‌ها و فرآیند راهنمایی کارآمد برای رفع نیاز‌های مادی و معنوی جامعه اسلامی با تأکید بر پیوستگی آموزش و پژوهش است.

او ادامه داد: طرح پایش، در راستای ساماندهی نظام جامع پژوهش و فناوری با تأکید بر گسترش مرز‌های دانش مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و بومی با توجه به نیاز‌ها و اقتضائات جامعه اسلامی و در راستای راهبرد فصل هفتم سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اجرایی شده است.

رحیمی ادامه داد: در این راهبرد، با طراحی سازوکار ضابطه مند، تصویب موضوعات پایان نامه‌ها در چارچوب نظام موضوعات پژوهشی کشور، بانک جامع اطلاعات پژوهش ها، پایان نامه‌ها و رساله‌ها به صورت فرابخشی برای ارتقای مالکیت فکری و ارتقای نوآوری طراحی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری الزام هدایت پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به پروژه‌های مسئله محور و مورد نیاز جامعه مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در بخش‌های صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، خدماتی، اجتماعی و رفاهی و نیز بهره گیری از نتایج و یافته‌های پژوهشی و پایان نامه‌ها و رساله‌ها در فرایند آموزش را از دیگر مزایای اجرای طرح پایش عنوان کرد.

رحیمی گفت: به منظور آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان با چگونگی فعالیت این سامانه، تاکنون چند کارگاه آموزشی از سوی حوزه تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی برگزار شده است.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.