سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلفات ۱۰۸ رأس گوسفند عشایری بر اثر مسمومیت در شهرستان اسدآباد

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: ۱۰۸ لاشه گوسفند عشایر در مراتع شهرستان اسدآباد بر اثر مسمومیت با کود شیمیایی معدوم شدند.

دکتربصیری، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این دام عشایر با خوردن علوفه مراتع و زمین های کشاورزی مسموم  و تلف شدند.

او افزود: با توجه به گزارش تلفات گله دام‌های عشایری در مراتع یکی از روستا‌های شهرستان اسدآباد در ساعات اولیه با حضور در محل چَرای دام‌های عشایر در منطقه کوهستانی و کالبد گشایی و نمونه برداری از تعدادی دام‌های تلف شده انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد  ادامه داد: باتوجه به اینکه در چندین نقطه از مرتع، ریخته شدن کود شیمیایی در اطراف بوته گیاهان محرز بود، نمونه گیری برای تشخیص نوع کود هم صورت پذیرفت.

دکتربصیری افزود: باتوجه به اینکه صاحبان دام قصد فروش لاشه را داشتند، با حضور به موقع و تشخیص عدم مصرف گوشت توسط مسئول دامپزشکی، از عرضه لاشه‌های مسموم در بازار مصرف جلوگیری شد و دام‌های تلف شده در سریعترین زمان بصورت بهداشتی معدوم شد.

او بیان کرد: از همان ساعات اولیه تا پایان معدوم سازی، مدیران دستگاه‌های اجرایی متشکل از بخشدار مرکزی، امور عشایری، دامپزشکی، نیروی انتظامی  پاسگاه چهاردولی و پلیس امنیت عمومی و یگان امداد، منابع طبیعی و امور عشایری شهرستان اسدآباد در محل حضور داشتند.

انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.