سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه تبریز

مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، مجیدی رئیس دانشگاه تبریز و حجت الاسلام انوری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مسجد بزرگ دانشگاه تبریز برگزار شد.

 حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز گفت: روحیه همدلی و نوع دوستی مردم مومن و انقلابی ایران درجهان بی نظیر است و درهیچ جای جهان چنین همدلی وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر دولت‌های جهان از بابت حل بحران کرونا و عوارض آن عاجز هستند گفت: در کشورما با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مردم شریف ایران در بحران کرونا حامی همدیگر و دولتشان شدند. 

امام جمعه تبریز گفت: حرکت دانشگاهیان در امر کمک به نیازمندان ارزشمند و شایسته تقدیر است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تکریم نام و آوازه پرافتخار دانشگاه تبریز در تاریخ معاصر ایران از تلاش‌های شبانه روزی و افتخار آمیز جامعه پزشکی و کادردرمان در امر مقابله با کرونا نهایت تشکر و قدردانی را کرد.

در ادامه این مراسم مجیدی رئیس دانشگاه تبریز ضمن اعلام گزارشی از رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه تبریز افزود: در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام رزمایش کمک‌های مومنانه برای کمک به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و در پی تعطیلی بعضی از کسب و کارها، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه تبریز در قالب حرکت‌های متعدد فرمان مقام معظم رهبری را لبیک گفتند و تا به امروز به همت بسیج کارکنان دانشگاه ۳۰۰ بسته غذایی و معیشتی به ارزش یک میلیارد ریال در محلات فقیر نشین تبریز توزیع شده است.

 مجیدی گفت: تهیه و توزیع حدود ۸ هزار ماسک ، گندزدایی محلات تبریز در ۵ مرحله و توزیع ۵۰۰ کیلو برنج بین نیازمندان نیز از فعالیتهای بسیج دانشجویی می باشد.

او افزود: اداره امور دانشجویان نیز تهیه و توزیع ۴۰۰ بسته غذایی  (گوشت قرمز، ماهی و گوشت مرغ) به ارزش چهارصد میلیون ریال را بین نیازمندان انجام داده است.

رئیس دانشگاه تبریز حمایت مالی  از تعدادی از دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی را از دیگر فعالیت‌های اساتید و کارکنان دانشگاه تبریز برشمرد و افزود: همچنین تعداد ۱۷۵ نفر از کودکان نیازمند یکی از شهرستان‌های استان تحت پوشش و حمایت برخی از اساتید دانشگاه تبریز هستند و بصورت مستمر مبلغی از حقوق ماهیانه ایشان صرف حمایت مالی از این کودکان می شود.

 مجیدی با اشاره به همکاری ۲۵۰ نفر از دانشگاهیان بعنوان حامی مالی افزود: در روز‌های اخیر نیز پویش مهر دانشگاهی با مشارکت تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی و  دانشجویان با اولویت کمک به خانواده دانشجویان آسیب دیده از بحران کرونا تشکیل شده است.

شایان ذکر است رزمایش کمک مومنانه در دانشگاه تبریز در سه مرحله برنامه ریزی شده است که درمجموع دو مرحله سیصد بسته غذایی به ارزش یک میلیارد ریال توزیع شده است، همچنین بسته ویژه کودکان شامل کارت هدیه و تنقلات نیز در نظر گرفته شده است. در ضمن مقرر شده است مرحله سوم این رزمایش با مساعدت دانشگاهیان در آخر ماه رمضان صورت پذیرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.