سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین:

۱۰۰ واحد تولیدی راکد در قزوین احیا می‌شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در سال جهش تولید احیا می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: در سال جهش تولید ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیر فعال از طریق جذب سرمایه گذاران جدید، تغییر خط تولید و دریافت تسهیلات مالی راه اندازی و به چرخه تولید بازخواهند گشت.

به گفته خانپور، با راه اندازی این واحد‌ها برای هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

او اضافه کرد: بیشتر این واحد‌ها جزو صنایع کوچک هستند و راه اندازی دوباره آن‌ها کمک زیادی به تکمیل زنجیره‌های تولید در استان خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان افزود: این واحد‌های تولیدی طی یک دهه اخیر به علت مشکلات اقتصادی از جمله کمبود مواد اولیه، نبود بازار و نوسانات این حوزه، کمبود سرمایه در گردش، فرسودگی ماشین آلات و عدم به روز رسانی آنها، بدهی بانکی، سوء مدیریت و یا اختلاف با شرکا غیرفعال و راکد شده اند.

او با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۵۵ واحد تولیدی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین به چرخه تولید بازگشتند، ادامه داد: در سال جاری بخش زیادی از توان و انرژی خود را در کنار جذب سرمایه گذاران جدید و حمایت از واحد‌های تولیدی فعال به راه اندازی کارخانجات راکد اختصاص داده ایم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راکد و غیرفعال است و یا با کمترین ظرفیت به تولید می‌پردازند.

استان قزوین دارای یک شهر صنعتی، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

دو هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی بزرگ و کوچک در شهرک‌های صنعتی استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد هزار مورد مربوط به شهرک‌ها و نواحی صنعتی و سایر مربوط به البرز تنها شهر صنعتی استان است.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.