سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه نخست کشوری در جمع آوری زکات نقدی

کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه نخست کشوری در جمع آوری زکات نقدی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی ملک‌پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در سال گذشته در جمع آوری زکات نقدی، رتبه نخست کشوری را کسب کرد.

او اضافه کرد: ماه رمضان سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات فطره جمع‌آوری شد که به تفکیک زکات فطریه عام ۲ میلیارد و ۱۰۰ ملیون تومان، زکات فطریه سادات ۹۴ میلیون تومان، کفاره عمده ۲۹ میلیارد تومان و کفاره غیر عمد ۳۳ ملیون تومان بود که به حساب افراد تخت پوشش واریز شد.

ملک‌پور اضافه کرد: توزیع امکانات به خصوص امکانات معنوی یکی از چالش‌های خدمت رسانی به، ولی نعمتان جامعه است که بدون وجود سامانه معتبر محقق نمی‌شود، لذا سامانه «سخا» از هفته آینده به صورت سراسری و کشوری رونمایی خواهد شد که این سامانه در اختیار کسانی که عضو هستند از جمله: سپاه، کمیته امداد، دفتر نماینده، ولی فقیه، خیریه‌ها و ... قرار می‌گیرد.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا دبیرخانه این ستاد در راستای سهولت در پرداخت زکات فطره روش‌های غیرمستقیم از جمله شماره گیری کد دستوری ۸۸۷۷۵#، مراجعه به سایت emdad.ir، شماره گیری تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷، پرداخت از طریق اپلیکیشن‌های بله، بام و سکه را در نظر گرفته است که زکات پرداختی مردم استان از طریق روش‌های ذکر شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان می‌رسد.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.