سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمار فلسطینی‌های سرزمین‌های اشغالی در آستانه روز نکبت

مرکز آمار فلسطین اعلام کرد شمار شهروندان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی در آستانه روز نکبت به ۴۹.۷ درصد می‌رسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آر تی، در هفتاد و دومین سالگرد روز نکبت (سالگرد بیرون راندن صد‌ها هزار فلسطینی و تأسیس رژیم صهیونیستی برابر با ۱۵ مه) مرکز آمار فلسطین اعلام کرد شمار شهروندان فلسطینی ساکن در منطقه تاریخی فلسطین به ۴۹.۷ درصد می‌رسد.

در این گزارش آمده است: شمار فلسطینی‌ها بیش از ۹ بار از زمان روز نکبت، چند برابر شده که بیش از نیمی از آن‌ها (۶.۶۴ میلیون) ساکنان مناطق تاریخی فلسطین و ۱.۶ میلیون در سرزمین‌های سال ۱۹۴۸ ساکن هستند.

بر پایه این گزارش، با وجود آواره ساختن بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی در سال ۱۹۴۸ و مهاجرت بیش از ۲۰۰ هزار نفر دیگر، شمار فلسطینی‌ها در جهان تا پایان سال ۲۰۱۹ به حدود ۱۳.۴ میلیون نفر می‌رسد.

در این گزارش همچنین آمده است: شمار ساکنان کرانه باختری از جمله قدس به ۳.۰۲ میلیون و در نوار غزه به ۲.۰۲ میلیون می‌رسد؛ همچنانکه در استان قدس شمار ساکنان به حدود ۴۵۷ هزار نفر تا پایان ۲۰۱۹ می‌رسد.

طبق این آمار، فلسطینی‌ها نزدیک به ۴۹.۷ درصد از ساکنان مقیم در منطقه تاریخی فلسطین را تشکیل می‌دهند؛ این در حالی است یهودیان ۵۰.۳ درصد از ساکنان را شکل می‌دهند. با این وجود، یهودیان بیش از ۸۵ درصد از مساحت کلی منطقه تاریخی را که به میزان ۲۷ هزار کیلومتر مربع است، در دست دارند.

در این گزارش همچنین آمده است نکبت، یک تراژدی در تاریخ فلسطین به شمار می‌رود؛ بطوری که در این روز عملیات پاکسازی نژادی و کوچ اجباری در کنار جایگزین کردن گروه‌های دیگر از مناطق مختلف جهان به جای فلسطینی‌ها صورت گرفت و نزدیک به ۸۰۰ هزار فلسطینی (از ۱.۴ میلیون فلسطینی که در منطقه تاریخی فلسطین در سال ۱۹۴۸ در ۱۳۰۰ روستا و شهر فلسطین ساکن بودند) بیرون رانده شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.