سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

اعتبارات سال ۹۹ اردبیل در راستای جهش تولید برنامه ریزی شود

استاندار اردبیل گفت: اعتبارات سال ۹۹ استان اردبیل باید در راستای جهش تولید برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: اولویت اعتبارات سال ۹۹ در توسعه و ایجاد زیرساخت‌های نواحی و شهرک‌های صنعتی همچنین در بخش‌های کشاورزی و گردشگری به نسبت توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه بحث نشاط، امید و ورزش‌های همگانی در محور دوم قرار می‌گیرد گفت:یکی دیگر از مواردی که به فرمانداری‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید شده است توزیع اعتباراتی که بصورت سرجمع در اختیار وزارت خانه‌ها قرار دارد، است.

استاندار اردبیل افزود: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها باید نسبت به سال گذشته با توجه به شرایط حاکم اقتصادی تلاش مضاعف در مدیریت و توزیع بودجه داشته باشند تا از اعتبارات استانی و ملی از محل سرجمع برای استان اعتبار خوبی بگیریم.

بهنام جو با اشاره به اینکه راه و شهرسازی استان درسال ۹۸ بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کرده افزود: این میزان در سال ۹۷ تنها۷۰ میلیارد تومان بوده است در واقع جهش نزدیک به ۵۰ درصد در جذب اعتبارات عمرانی راه سازی برای استان اعتبار واریز شده است و سازمان جهاد کشاورزی نیز در سال گذشته برای ابیاری تحت فشار۱۱۰میلیارد هزینه کرده است درحالی که در سال۹۷ این مبلغ ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

او تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی اگر تلاش بیشتری انجام دهند اعتبار بیشتری برای توسعه زیرساخت‌ها و سایر مسایل جذب کنند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد:در سال۹۸ اعتباری که برای راه آهن اردبیل جذب شده۳۵۰میلیارد تومان بوده در حالی که برای امسال ۱۰۷۰میلیارد تومان جهت تکمیل راه اهن اردبیل_ میانه در نظر گرفته شده است.

بهنام جو گفت: سرعت جذب اعتبار در سال جاری بیشتر شده که ۷۰میلیارد تومان در اسفند ماه۹۸ به حساب پیمانکاران راه آهن واریز شد و ۱۰۰میلیارد نیز چند روز پیش در اختیار این پروژه قرار گرفت.

او با تاکید بر اینکه امسال از پیگیری دستگاه‌های اجرایی اعتبارات در نیمه اول سال اخذ خواهد شد افزود: در سال‌های گذشته اعتبارات در نیمه دوم سال جذب می‌شد و با توجه به شرایط اب و هوایی پیشرفت پروژه‌ها کند می‌شد در حالی که اگر در نیمه اول سال سریع‌تر جذب شود در پیشرفت پروژه‌ها و انگیزه پیمانکاران تاثیر زیادی خواهد داشت.

استاندار اردبیل اظهار کرد:در بحث گردشگری نیز طرح جامع دید و منظر تدوین می‌شود تا علاوه بر حفظ مسایل زیست محیطی چشم انداز‌های طبیعی برای مسافران جذابیت داشته باشد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.