سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با اجرای طرح تشدید نظارتی ماه مبارک رمضان؛

۹ هزار بازدید بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی

بیش از نه هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در کردستان انجام شده است.

مجتبی ورمقانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک  رمضان تاکنون (۲۱ روز) بیش از نه هزار و ۲۵۰ موردبازدید توسط گروه‌های بازرسی و نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و مصرف فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

او افزود:  این اداره کل با برنامه ریزی منظم و دقیق و با بهره گیری از توان ۷۴ نفر از کارشناسان دامپزشکی استان در قالب ۳۲ اکیپ عملیاتی در دو نوبت صبح و عصر، نظارت بر مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دام و طیور را تشدید نموده است.

ورمقانی در ادامه گفت: در این طرح از مراکز مختلف شامل رستوران ها، مراکز تهیه غذای آماده، قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز قطعه بندی و بسته بندی فرآورده‌های خام دام و طیور بازدید بعمل آمده است.

مدیر کل دامپزشکی کردستان بیان کرد:در نتیجه این بازدیدها  بالغ بر ۴۴۲۰ کیلو گرم انواع فرآورده‌های خام دام و طیور فاسد و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد که پس از هماهنگی‌های قانونی نسبت به معدوم سازی بهداشتی آن اقدام شده است.

ورمقانی گفت: همچنین در زمان یاد شده تعداد ۹۵ صورتجلسه ضبط فرآورده‌های غیر قابل مصرف تنظیم و به مراجع قضایی و تعزیرات ارجاع گردیده که تعداد ۳ مورد از آن‌ها به پلمب مرکز عرضه منجر شده است.

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ماه مبارک در استان کردستان  همزمان با سراسر کشور از ۶ اردیبهشت آغاز شده و  تا پنجم خرداد (ماه مبارک رمضان)  ادامه دارد.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.