سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت بیش از ۴۳۰ تن گل محمدی از گلستان‌های جنوب کرمان 

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه برداشت گل محمدی در جنوب کرمان از نیمه اول اردیبهشت آغاز و تا اواسط خرداد ادامه دارد، گفت: پیش بینی می شود بیش از ۴۳۰ تن گل محمدی از گلستان‌های جنوب کرمان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،

منصور شریف، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: منطقه جنوب کرمان دارای ۳۸۰ هکتار گلستان گل محمدی است که از این سطح، حدود ۳۳۱ هکتار آن بارور است.

او افزود: برداشت گل محمدی از سطح ۳۳۱ هکتار از گلستان‌های بارور جنوب کرمان از نیمه اول اردیبهشت آغاز و این عملیات برداشت تا اواسط خرداد ادامه دارد.

شریف تصریح کرد: به طور متوسط از سطح یک هکتار مزارع گل محمدی، یک تن و ۳۰۰ کیلو گرم گل‌تر و در کل منطقه، جمعا ۴۳۰ تن گل برداشت و روانه کارگاه‌های گلاب و اسانس گیری منطقه می‌شود.

او با اشاره به اینکه عمده تولیدکنندگان گل در حوزه جبالبارز، ساردوییه و اسفندقه هستند، بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی‌های متمادی و بحران بی آبی و سیاست کاشت گیاهانی با نیاز آبی کم در منطقه، کاشت و توسعه گل محمدی و سایر گیاهان دارویی که از محصولات با نیاز آبی کم  هستند، در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار گرفت و بدین منظور به متقاضان واجد شرایط کشت گل محمدی و گیاهان دارویی، تسهیلات کم بهره پرداخت و حدود ۲۰ هکتار به سطح گلستان‌های گل محمدی اضافه شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: یکی از کارخانه های صنعتی گلاب گیری و اسانس گیری گلاب با استفاده از وسایل و تکنیک‌های پیشرفته گلاب گیری، محصول برداشت شده را خریداری و پس از عملیات گلاب گیری و تهیه اسانس روانه بازار‌های داخل کشور و همچنین به کشور‌های اروپایی و آسیایی صادر می‌ کند. 

او گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ کارگاه ها و کارخانه های گلاب گیری با رعایت کلیه موارد و استاندارد‌های بهداشتی برای تولید محصولی سالم و استاندارد  تلاش می کنند.

انتهای پیام/م 

برچسب ها: گل محمدی ، گلاب گیری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.