سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش سفره خانه های سنتی در زمینه اشتغالزایی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: با صدور مجوز بهره برداری از سفره خانه سنتی در شهرستان ابهر زمینه اشتغال ۷ نفر فراهم شد.

امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: سفره خانه‌های سنتی علاوه بر اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری هر شهر محسوب می‌شود می ­توانند در زمینه اشتغالزایی نیز نقش بسزایی ایفا کنند.
 
او  گفت:به‌منظور استاندارد‌سازی سفره‌خانه‌های سنتی این اماکن بر اساس ضوابط ساختمانی، ایمنی و بهداشت و نیروی انسانی ارزیابی شده و بر اساس امتیازی که در این مرحله کسب می کنند درجه‌بندی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان  همچنین خاطر نشان کرد : صدور پروانه بهره‌برداری و یا تمدید برای فعالیت سفره خانه های سنتی منوط بر گرفتن گواهی‌نامه استاندارد است.

ارجمند با اشاره به صدورمجوز بهره برداری از سفره خانه سنتی پردیس در شهرستان ابهر گفت: این سفره خانه از قدیمی‌ترین سفره خانه‌های سنتی ابهرمحسوب می شود که در مساحت ۵۸۰ متر احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: عملیات مرمتی  این سفره خانه سنتی  با اعتباری معادل دو میلیارد ریال  و اردیبهشت ماه  امسال به اتمام رسیده و  توانسته زمینه اشتغال ۷ نفر را فراهم کند.

انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.