به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، امیر یزدی،سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به لزوم ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان، اظهار داشت: یکی از نیازهای جامعه توسعهیافته ارائه خدمات الکترونیکی به مردم در همه حوزههاست.
او نصب نشان پرداخت را یکی از اولویتهای سازمان تاکسیرانی دانست و افزود: پرداخت کرایه تاکسی بهصورت نقد یکی از چالشهای رانندگان تاکسی و شهروندان بوده که امیدواریم بهزودی این خدمت را بهصورت گسترده به شهروندان ارائه دهیم.
یزدی از نصب ۴۹ دستگاه نشان پرداخت در دو مرحله خبر داد و تصریح کرد: ۲۵ دستگاه تاکسی گردشی در آذرماه ۹۸ و ۲۴ دستگاه تاکسی بیسیم در اردیبهشت ۹۹ به دستگاه نشان پرداخت مجهز شده است.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم افزود: پرداخت از طریق اسکن نشان پرداخت نرمافزار قمیار و پس از ایجاد حساب کاربری انجامشده و شهروندان توسط همه بانکهای عضو شتاب میتوانند کیف پول شهروندی خود را شارژ کنند، همچنین نرمافزار قمیار نیز در کافه بازار و سایت شهرداری قابل دانلود است.
یزدی، امکان رؤیت اطلاعات راننده را در هنگام استفاده از نرمافزار قمیار و سیستم نشان پرداخت یکی از ویژگیهای این خدمت دانست و بیان کرد: پس از تکمیل پرداخت ضمن ارائه رسید به مسافر، پیغام پرداخت هم در اپلیکیشن و هم به شماره موبایل راننده ارسال میشود.
او برنامه زمانبندی اجرای این پروژه را طبق اعلام سازمان فاوا اعلام و اظهار کرد: فاز نخست تکمیل تجهیز تمامی تاکسیهای بیسیم به نشان پرداخت تا پایان خرداد و فاز دوم تکمیل تمامی خودروهای تاکسیرانی تا پایان مردادماه امسال انجام میشود.
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: امکان نظر دهی به راننده درباره نظافت خودرو، ثبت و پیگیری اشیاء گمشده و ثبت انتقادات، نظرات و شکایات نیز در طول اجرای پروژه به نرمافزار قمیار اضافه خواهد شد.
یزدی از امکان ثبت نظرات و انتقادات بدون نیاز به واردکردن کد خودرو خبر داد و ابراز کرد: با استفاده از پرداخت غیر نقدی کرایه هنگام ثبت اشیاء گمشده، نظارت و شکایات و همچنین نظر دهی نیاز به واردکردن کد خودرو نیست.
انتهای پیام/ش