سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت شناسنامه دار کردن کودکان کار و متکدیان در قزوین

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین بر شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی از کودکان کار و متکدیان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، بیدخام مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به مفاد آیین نامه ساماندهی متکدیان گفت: باید شهرداری برای شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی متکدیان اقدام کند تا بدینوسیله نیازمندان واقعی به دستگاه‌های حمایتی و همچنین متکدیانی که از عواطف مردم سوء استفاده می‌کنند به مراجع قضایی معرفی شوند.
او افزود: همچنین با توجه به شرح وظایف دستگاه‌های مربوطه ضروری است تا شهرداری و فرمانداری با اهتمام بیشتری برای جمع آوری و توانمند سازی متکدیان اقدام کنند.

بیدخام درادامه به مشکلات ناشی از کودکان کار و خیابان پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از کودکان کار به دلیل تامین معاش خانواده وادار به کار می‌شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ادامه داد: این کودکان غالبا از خانواده‌های اسیب دیده اجتماعی ناشی از طلاق، اعتیاد والدین و یا از کار افتادگی آن‌ها هستند که هم خود کودکا ن نیاز به توجه و حمایت جدی دارند و هم خانواده‌های آن‌ها تا کمتر دچار آسیب شوند.

بیدخام با تاکید بر اینکه کودکان نیاز به بهداشت، تحصیل، تغذیه مناسب و نیز حمایت خانواده دارند، گفت: طبق آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی دستگاه‌های متعددی وظیفه ارائه خدمت به آن‌ها را دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری با بیان اینکه ضروری است بهزیستی برای شناسنامه دار کردن و تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کار و خیابانی اقدام کند، گفت: تمامی دستگاه‌هایی که مطابق با آیین نامه ساماندهی کودکان کار وظیفه ارائه خدمت به کودکان خیابانی را بر عهده دارند باید برای حمایت از این کودکان اهتمام داشته باشند و هر کودک کار و خیابانی که توسط بهزیستی به سایر دستگاه‌ها معرفی می‌شود مورد حمایت مناسب قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.