او افزود: شهروندان همدانی دیروز ۳۶۵ مرتبه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتهاند که از این تعداد ۶ مورد منجر به عملیات شده است.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با بیان اینکه ۱۰ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرارشده است گفت: یکی از اموری که بصورت جدی مورد توجه سازمان میباشند ارائه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث میباشند بنحوی که مردم بتوانند هم از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند و هم بتوانند تا هنگام رسیدن نیروهای امدادی اقدامات اولیه امدادی را انجام دهند.
بیاناتی ادامه داد: تماسهای برقرار شده با سامانهی ۱۲۵ همدان علاوه بر مواردی که منجر به عملیات و مشاوره شده شامل ۳۹ تماس اشتباه و متأسفانه ۳۱۰ مورد از تماسها نیز ایجاد مزاحمت بوده است.
او اضافه کرد: عملیاتهای انجام شده در این مدت ۲ مورد آتش سوزی شامل حریق منزل در مهدیه و حریق بنر در آرامگاه بوعلی بوده و همچنین ۴ مورد عملیات امداد و نجات شامل ۲ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور در شهرک بهشتی و پردیس، نجات افراد محبوس شده در منزل در جاده فقیره و نجات حیوانات در شهرک مدرس بوده است.
رئیس سازمان آتش نشانی همدان عنوان کرد: تعداد ۵ نفر نجات یافته طی این عملیاتها گزارش شده است.
بیاناتی به شهروندان توصیه نمود شماره ۱۲۵ را به خاطر بسپارید و در صورت بروز هرگونه حادثهای ضمن حفظ خونسردی با این سامانه تماس بگیرید تا فرشتگان نجات آتش نشانی همدان به یاری شما بشتابند.
انتهای پیام/ب