سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه پنجم انجام تست‌های کرونا در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کسب رتبه پنجم انجام تست‌های کرونا در کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر تعداد نمونه‌های ارسال شده به آزمایشگاه‌های تشخیصی بیماری کووید۱۹، بعداز دانشگاه‌های شیراز، تهران، تبریز و زنجان به عنوان پنجمین دانشگاه کشور معرفی شد.

او با اشاره به اینکه انجام این تست‌ها برای بیماران بی علامت یا کم علامت است گفت : انجام این تست‌ها از هشت فروردین ماه امسال آغاز شده هدف از آن قطع زنجیره انتقال است.

مرادی با اعلام اینکه روزانه ۴۰۰تا۵۰۰ تست کرونا از بیماران گرفته می‌شود افزود: ۲۵درصد تست‌ها مثبت اعلاممی شود که در کنترل بیماری بسیار تاثیرگذار تاثیرگذار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: نگرانی ما به خاطر پراکندگی بیماری در جامعه است که مردم باید با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و انجام دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از رفت و آمد‌های بی مورد و غیر ضروری از شیوع بیشتر آن جلوگیری کند
.

او گفت: قرار است از هفته‌های آینده انجام تست به هزار مورد افزایش یابد بیشترین تعداد ابتلا به کرونا مربوط به دو روز گذشته با ۱۳۰بیمار در استان بوده است که ممکن است در روز‌های آینده موج بالای بستری‌ها را بر سیستم درمان وارد کند .

 

 

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.