سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پشت پرده کم آبی و بی آبی منطقه حصیرآباد اهواز چه می‌گذرد؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز درخصوص مطلبی با عنوان "مشکل کم آبی و بی آبی خیابان یک فرعی منطقه حصیرآباد اهواز" توضیحاتی ارائه داد.

بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، توضیحاتی مبنی بر وجود انشعابات غیرمجاز در خیابان یک فرعی منطقه حصیرآباد این کلانشهر بعنوان عامل اصلی بروز مشکلات پیش آمده توضیحاتی ارائه داد.

او بیان داشت: پخش گزارش تصویری از مشکلات کم آبی و بی آبی خیابان یک فرعی منطقه حصیر آباد اهواز (معروف به کوچه مش فاطمه) از مرکز صدا و سیمای خوزستان و ابراز نارضایتی اهالی، منازل پایین دست این خیابان، به اطلاع همشهریان می‌رسانم، عموما مشترکین این خیابان جزء مشترکان قدیمی هستند.

مریدی اظهار کرد: بیشتر منازل بالادست این خیابان، فاقد سند و دارای انشعابات غیرمجاز هستند و انشعاب‌های غیر مجاز آب را از خط انتقال آب تا حدی گرفته اند که خط دیگر قابل بهره برداری نیست و باید نسبت به اصلاح و مرمت خط اقدام نماییم. ضمن اینکه عملیات ۲۰۰ متر خط ۱۱۰ میلیمتر آب اجرا می‌شود و به دلیل وجود جوی‌های روباز نیز، خط فاضلاب در این محدوده احداث خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: سکونتگاه‌های غیر رسمی و در معرض ریزش فراوانی در این محدوده هستند که بر اساس مصوبات شورای تامین بنا را بر جابجایی محل سکونت شهروندان از این منطقه گذاشته بودند و درحال حاضر وجود انشعابات غیرمجاز در این منطقه مشترکان مجاز را با مشکل روبرو کرده است و ان شاءالله هرچه سریعتر به منظور رفع مشکلات مذکور اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز اذعان داشت: این شرکت برای آبرسانی به منازل خیابان یک فرعی حصیرآباد اقدام به نصب لوله ۴ اینچ تا اواسط خیابان و لوله ۲ اینچ تا انتهای کوچه نموده و اهالی نیز با لوله‌های ۲/۱ اینچ آب را به منازل خود هدایت می‌کنند.

به گفته بهنام مریدی، عملیات آبرسانی به منطقه حصیرآباد اهواز، به وسیله ۲ دستگاه پمپ و از تاسیسات مخازن کارون (ارتفاعات حصیرآباد) این شرکت صورت می‌گیرد و با توجه به ارتفاع منازل این منطقه، برای تقویت فشار آب از ۶ دستگاه پمپ خانگی در مناطق مختلف در طول مسیر استفاده می‌شود.

براساس این گزارش؛ خیابان مذکور از لحاظ بافت جغرافیایی در وضعیت نامناسبی قرار داشته و بسیار صعب العبور است که امکان تردد خودرو نیز وجود ندارد و باید اصلاح شبکه آن به صورت دستی انجام شود و با توجه به اینکه اکثر انشعابات منازل خیابان مذکور به صورت غیرمجاز و غیراستاندارد هستند و بافت جغرافیایی خاصی دارد برای رفع مشکل نیاز به نصب پمپ و اصلاح شبکه آسیب دیده از انشعابات غیرمجاز و همچنین جمع آوری انشعابات غیرمجاز و نصب انشعابات آب استاندارد بوده که در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آبفا اهواز به همراه امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، ضمن بازدید میدانی از منطقه مذکور و دیدار با اهالی، قول مساعد به جهت حل این معضل را داده و به دستور مدیرعامل این شرکت، روند اصلاح و تقویت فشار شبکه آب در دستور کار گروه‌های عملیاتی این شرکت قرار گرفته است.

منطقه حصیرآباد نسبت به شهر اهواز در ارتفاع بالاتری قرار گرفته و دارای ارتفاع حدود ۴۰ متری است، از سوی دیگر این کوچه نیز دارای شیب بسیار تند و اختلاف سطح حدود ۳۰ متری با خیابان‌های حصیرآباد دارد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.