سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد:

روز شیراز فرصتی برای پاسداشت هویت شیراز است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هفته شیراز، فرصتی است تا شیرازی ها، دوستداران و ساکنان این شهر هویت شیراز را پاس بدارند و برای نسل های بعد به امانت بگذارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید احمد رضا دستغیب عضو شورای اسلامی شهر شیراز در یکصد و سی و سومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اشعار سعدی،گفت: شاخصه هایی مانند وجود اماکن تاریخی، مذهبی، فرهنگی، آب و هوای معتدل، باغ ها و بوستان ها و تفرجگاه ها تاریخ کهن، سومین حرم اهل بیت (ع) و امامزادگان متعدد، قبور شعرا و مشاهیر بزرگی مانند حافظ، سعدی، خواجوی کرمانی و بافت تاریخی،  شیراز را از دیگر شهرها ، متمایز کرده است.

او، بیان کرد: زیبایی بستگی به نگاه ما به زیبایی دارد و اگر زیبایی را در برج سازی، نور پردازی، اتوبان ها و خیابان ها باشد،که در دنیا شهرهای بزرگ با این خصوصیات زیاد هستند اما در دیدگاه شعرا، حکیمان و نگرش جدید مدیریت شهری، شهر زیبا شهری است که شهروندانش با فرهنگ تر، با ادب تر و با اخلاق تر باشند و این ویژگی در کمال مطلوب در شیراز وجود داشته و دارد.

دستغیب تصریح کرد: آنچه شیراز را در دیدگان اهل کمال، بهترین شهر عالم و نگین انگشتر همه جهان و فخر عالم کرده است، مردم نجیب، پاک نهاد، با صفا، اهل صلح و دوستی و فرهنگ ور شهر شیراز هستند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با قدردانی از تلاش مسئولان و مردم شیراز برای مبارزه با شیوع کرونا، ادامه داد: استاندار فارس، دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی بیمارستان ها، شهردار شیراز، معاونان و مدیران کل و کارشناسان و کارکنان خدوم و پاکبانان زحمت کش، کارکنان سازمان آتش نشانی و خانواده بزرگ شهرداری شیراز و اعضای شورای اسلامی شهر با همراهی در مبارزه با ویروس منحوس کرونا، تصمیمات و اقدامات لازم را به انجام رسانده اند.

او، افزود: بیماری هنوز به پایان نرسیده است و همچنان خطر این ویروس وحشی، جدی است و احتمال وقوع موج دوم آن، بسیار جدی تر است و از شهروندان درخواست می کینم که بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

دستغیب اضافه کرد: با توجه به بازگشایی تدریجی اصناف و درخواست های مکرر شهروندان از شهردار شیراز در خصوص راه اندازی تدریجی حمل و نقل عمومی، بازگشایی سرویس بهداشتی عمومی و پارک های عمومی در سطح شهر درخواست مساعدت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در پایان به برکات شب های قدر اشاره کرد و شهادت دریادلان ارتش جمهوری اسلامی ایران را به ملت بزرگ ایران و خانواده هایشان  تسلیت گفت.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.