سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکل: برای تقویت روابط با روسیه سخت تلاش می‌کنم

صدراعظم آلمان پس از انتشار خبر هک شدن تعداد زیادی از ایمیل‌های حوزه انتخابی خود در سال ۲۰۱۵ از سوی روسیه، گفت برای تقویت روابط با مسکو تلاش می‌کند و این رابطه به دلایل زیادی اهمیت دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، امروز تاکید کرد تلاش‌هایی را برای تقویت روابط با روسیه دنبال خواهد کرد، هرچند حمله اخیر هکر‌های روس این کار را سخت کرده است.

او در ادامه افزود با جدیت موضع هکر‌های روس را دنبال خواهد کرد. مرکل در این خصوص گفت: «برای رابطه با روسیه سخت تلاش خواهم کرد، زیرا فکر می‌کنم دلایل بسیار خوبی برای ادامه روابط دیپلماتیک با این کشور وجود دارد، اما این (موضوع هکر‌های روس) این کار را سخت کرده است.»

مرکل که در مجلس عوام بود این سخنان را در پاسخ به سوالی که درباره واکنش او نسبت به خبر هک شدن ایمیل‌هایش از سوی هکر‌های روس پرسیده شد، گفت.

هفته گذشته یک مجله آلمانی گزارش داد اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد سرویس اطلاعات ارتش روسیه در سال ۲۰۱۵ با حمله سایبری به پارلمان آلمان به تعداد زیادی از ایمیل‌های دفتر حوزه انتخاباتی آنگلا مرکل دست یافته است. با این حال، مسکو هرگونه حمله سایبری به خارج از این کشور را رد کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.