سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح کاشت درخت مقابل منازل در شیراز

شهردار منطقه هفت شیراز گفت: امکان کاشت درخت مقابل منزل ساکنان این منطقه‌ی شیراز، در قالب طرح "کاشت درخت با هم و برای هم"، فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سعید معصومی گفت: شهروندان ساکن در محدوده منطقه هفت شهرداری شیراز در صورت تمایل نسبت به کاشت درخت مقابل منزلشان، عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۴۰۸۰۱۰۰۶۰۰ ارسال کنند.

او گفت: این اقدام با هدف افزایش سرانه فضای سبز و حفظ و بهبود زیبایی منظر شهری و کمک به کاهش آلودگی هوا، اجرایی شده است.

معصومی ارائه نهال و درختانی مانند سروناز، نارنج، زیتون تلخ، توت، اقاقیا و نارون در این طرح رایگان دانست و افزود: بعد از ارسال پیامک به سامانه، کارشناسان به محل مراجعه کرده و تمام مراحل کاشت را انجام می‌دهند و فقط شهروندان وظیفه نگهداری از درخت را بر عهده خواهند داشت.

شهردار منطقه هفت شیراز بیان کرد: در این طرح، انتخاب درخت از بین درختان سازگار با منطقه و با در نظر گرفتن سلیقه شهروندان انجام خواهد شد.

معصومی افزود: این طرح همزمان با روز درختکاری اجرایی شده و تاکنون تعداد ۲۵۰ پیامک ارسال گردیده که به ۲۰۰ پیامک رسیدگی و نسبت به کاشت درختان درخواستی اقدام شده است.

شهردار منطقه هفت ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و همچنین شهر شیراز و با توجه به توصیه‌های مقامات ذیربط برای رعایت بهداشت عمومی، شهروندان می‌توانند بدون مراجعه به شهرداری و تنها با ارسال یک پیامک علاوه بر اینکه منطقه را از وجود فضا‌های خالی قابل کاشت درخت در محدوده سکونت خود مطلع می‌کنند در توسعه و توزیع فضای سبز نیز مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.