سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیرترین زن اسپانیا، کرونا را شکست داد!

زن ۱۱۳ ساله اسپانیایی که به عنوان پیرترین زن این کشور شناخته می‌شود پس از ابتلا به کرونا بهبود یافت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از شیوع کرونا در جهان چند ماه می‌گذرد. این ویروس نخستین بار در شهر "ووهان " چین گزارش شد. از ماه دسامبر که دولت چین شیوع کرونا در این کشور را تأیید کرد تاکنون این ویروس در ۲۱۲ کشور جهان نیز مشاهده شده است. طبق آمار‌های رسمی اعلام شده بیش از ۴۳۵۸۰۰۰ تن در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ تن از مبتلایان جان خود را از دست داده اند.

یکی از کشور‌هایی که با کرونا درگیر شده است کشور اسپانیا است. این کشور پس از آمریکا با داشتن نزدیک به ۲۷۰۰۰۰ تن بیمار مبتلای به کرونا در رده دوم دارای بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان است. همچنین نزدیک به ۲۷۰۰۰ تن از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.


بیشتر بخوانید: خلاقیت جالب راننده هندی با شیوع کرونا!


اما به تازگی مقامات بهداشت اسپانیا از بهبودی حال یک زن ۱۱۳ ساله مبتلا به کرونا که گفته می‌شود مسن‌ترین زن اسپانیا است خبر داده‌اند. " ماریا برایناس " اکنون مسن‌ترین فردی است که توانسته کرونا را شکست دهد. ماریا که مادر سه فرزند است در ۴ مارس ۱۹۰۷ در سان فرانسیسکو آمریکا به دنیا آمد، اما بعد به اسپانیا مهاجرت کرد.

او در زندگی خود آنفلوانزای همه گیر اسپانیایی که در سال‌های ۱۹۱۸ تا ۱۹۱۹ در جهان شیوع پیدا کرد و تخمین زده می‌شود موجب مرگ حدود ۵۰ میلیون تن شده باشد را به یاد می‌آورد. ماریا  همچنین دو جنگ جهانی را نیز تجربه کرده است. مسن ترین زن اسپانیا  دارای سه فرزند، ۱۱ نوه و ۱۳ نتیجه است. او دو دهه است که در یک خانه سالمندان در شهر " الت " واقع در استان خرنا اسپانیا زندگی می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.